تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۰۴
تعداد بازدید: ۱۹۶۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) از ساخت یک فروند کشتی نفتکش در جزیره صدرا خبر داد و گفت: 3 هزار نیرو در این شرکت مشغول ساخت 10 سکوی پارس جنوبی هستند که با اتمام ساخت آنها اگر نتوانیم سفارش‌های جدیدی داشته باشیم با خطر بیکاری این افراد مواجه می‌ شویم و لطمه بزرگی به اقتصاد استان بوشهر و معیشت مردم وارد می ‌شود.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بعد از ظهر روز گذشته در نشست نمایندگان اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با مدیران شرکت صدرا، اظهار داشت: با توجه به اینکه از 140 شناور در اختیار وزارت نفت در آب‌ های خلیج فارس، 100 شناور خارجی بوده و به شکل پرداخت اجاره‌ بها با این وزارتخانه مربوط می‌ شوند، قادر هستیم نیازهای عمده وزارت نفت در این بخش را مرتفع کنیم.
محمد رحیم دهقانی افزود: بالا بودن اجاره‌ بهای این شناورهای خارجی در کنار فرصت ‌سوزی برای اشتغال از جمله نکات قابل توجه ‌ای است که در صورت دادن سفارش ساخت این نوع شناورها به شرکت صدرا، ضمن افزایش اشتغال می‌ تواند در کاهش هزینه‌های وزارت نفت در بلندمدت نیز موثر واقع شود.
وی مساحت صدرای بوشهر را 150 هکتار دانست و تصریح کرد: همه سرمایه‌ گذاری‌ های لازم در طول سال‌ های گذشته در جزیره صدرای بوشهر انجام شده ولی از همه ظرفیت آن برای تولید و اشتغال استفاده نمی‌ شود، هم اکنون سه هزار نفر در صدرای بوشهر مشغول به کارند که ظرفیت اشتغال و تولید در شرکت صنعتی دریایی صدرای بوشهر تا 15 هزار نفر قابل افزایش است.
دهقانی با بیان اینکه سکوهای پارس جنوبی تا پایان امسال تکمیل و نصب می‌ شود تاکید کرد: با اتمام ساخت آنها اگر نتوانیم سفارش‌های جدیدی داشته باشیم با خطر بیکاری این 3 هزار نیرو مواجه خواهیم شد و لطمه بزرگی به اقتصاد استان بوشهر و معیشت مردم وارد می ‌شود.
وی با بیان اینکه در بخش کشتی سازی عملیات ساخت یک فروند کشتی نفتکش هفته گذشته آغاز شد، تصریح کرد: تنها از 7 درصد توان کشتی سازی صدرای بوشهر استفاده می‌ شود؛ توان صدرا در ساخت نفتکش‌ های بزرگ و شناورهای مختلف قابل توجه است که باید از این ظرفیت استفاده بیشتری شود.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران با بیان اینکه ساخت هرکشتی حداقل برای یک‌ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند، افزود: برای اجرای طرح ملی بومی سازی 100 فروند شناور خدماتی، استفاده از صندوق توسعه ملی، تصویب قانون توسعه وحمایت از صنایع دریایی و الزام وزارت نفت به استفاده از ظرفیت صدرا پیشنهاداتی برای حمایت از صنایع دریایی ارائه شده است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
0
0
مشخصات و ابعاد کشتی نفتکش در حال ساخت چی هست؟
چرا خبر ناقص ارائه می کنید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
بدهی های بانکی بیمه ومالیاتی و.... صدرا چی شد؟
کارشناس دریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
از زمانی که به قرارگاه برگشته با همکاری دولت و ... تمام مشکلات حل و بدهی ها تصویه شد، صدرا هم تمام پروژه ها رو تحویل داده یا طبق برنامه در دست انجام داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
یعنی الان بدهی های مالیاتی و......صفر شده است؟
کارشناس دریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
بر اساس اعلام مدیرعامل صدرا، این شرکت بدهی ندارد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: