تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۰۵
تعداد بازدید: ۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
رئیس کارگروه صنایع دریایی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: براساس سند راهبردی صنایع دریایی ساخت شناورها به تولید کنندگان داخلی واگذار می شود.
به گزارش مارین نیوز، رئیس کارگروه صنایع دریایی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دوشنبه شب در نشست بررسی وضعیت صنایع دریایی استان بوشهر با بیان اینکه سند راهبردی صنایع دریایی سال گذشته تدوین شده است که پس از تصویب در مجلس برای اجرا ابلاغ می ‌شود، اظهار داشت: هر قدر صنایع دریایی حمایت شود به آینده می ‌توان امیدوارتر بود، مجلس توجه ویژه‌ای به حل مشکل این صنعت دارد به ‌گونه ‌ای که برای نخستین بار در مجلس کارگروه صنایع دریایی تشکیل شد. 
سید مهدی مقدسی افزود: مجلس شورای اسلامی برای اینکه بتواند حمایت ویژه ای از صنایع دریایی کشور داشته باشد بر نحوه اجرای سند راهبردی نظارت کافی دارد و در این راستا 10 پیشنهاد حمایتی برای صنایع دریایی کشور تنظیم و به زودی در مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
مقدسی ادامه داد: در سال های گذشته برخی از شرکت ها برای تامین شناورهای موردنیاز خود از طریق کشورهای خارجی اقدام می کردند که با رایزنی های انجام شده این شرکت ها از این پس باید سفارش های خود را به تولیدکنندگان داخلی دهند.
ناظر مجلس در شواریعالی صنایع دریایی افزود: ممنوعیت خرید شناورهای خارجی و دست دوم از جمله اقدام های کمیسیون صنایع و معادن مجلس است که می تواند کمک بزرگی به صنایع دریایی کشور در بخش شناورسازی باشد.
سید مهدی مقدسی با تاکید بر اعتماد به بخش خصوصی برای رونق اقتصادی و حل اشتغال اظهار داشت: دریا یکی از ظرفیت‌های مهم در تولید و اشتغال است که از این قابلیت تاکنون استفاده مطلوب نشده است.
وی، حمایت از صنایع دریایی و سفارش کار به آنها را مصداق حمایت از کالای ایرانی دانست و تاکید کرد: در شرکت‌های کشتی سازی کشور بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده اما با این وجود فقط از 15 درصد ظرفیت آنها استفاده می‎شود.
مقدسی با بیان اینکه زیرساخت 85 درصد شرکت ‌های صنایع دریایی بلا استفاده مانده است، خاطر نشان کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مصمم است که مشکلات را برطرف کند.
رئیس کارگروه صنایع دریایی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تدوین پیش نویس اصلاح قانون حمایت از صنایع دریایی خبر داد و گفت: برای حل مشکلات صنایع دریایی در کشور ضمن نشست با وزراء و مسئولان ذیربط، نشست تخصصی با استانداران شش استان ساحلی با محوریت اقتصاد دریا محور برگزار می ‌شود.

گفتنی است، نمایندگان اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس شوری اسلامی روز دوشنبه در نشستی با مدیران شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در بوشهر آخرین وضعیت این شرکت و راهکارهای رونق صنایع دریایی کشور را مورد بررسی قرار دادند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: