تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۰۶
تعداد بازدید: ۲۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از دولت در پنج و ده ساله آینده انتظار می ‌رود نیازهای دریایی در حوزه شناور سازی را اعلام کرده تا واحدهای کشتی ‌سازی کشور بتوانند سفارش‌ های خود را انجام دهند.
به گزارش مارین نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست بررسی مشکلات صنایع دریایی استان بوشهر با حضور مدیران شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در بوشهر از دولت برای خرید کشتی از خارج از کشور انتقاد کرد. 
نادر قاضی‌پور با اشاره به بازدید خویش از مجتمع کشتی ‌سازی بوشهر اظهار کرد: بزرگترین مجتمع کشتی‌سازی در این منطقه وجود دارد و در آن اقدام به ساخت شناور و دکل می ‌کنند و کشتی با ظرفیت 113 هزار تن در آن ساخته شده است.
قاضی‌پور تصریح کرد: این در حالی است که متاسفانه سفارش دولتی به آنها داده نشده و در این رابطه، این مجتمع کشتی ‌سازی بوشهر 10 سکو دارد که در حال پایان ساخت آن است و متاسفانه هر ماه، اقدام به تعدیل نیرو و کاهش کارگران خود می‌کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با ابراز تاسف از اینکه اگر به آنها سفارش تولید داده نشود تعداد 3 هزار نفر از بهترین متخصصان تحصیلکرده با چندین سال سابقه کار به مشکل می‌خوردند، افزود: در این زمینه وزارتخانه‌های نفت، تعاون، راه و شهرسازی و نیز سازمان جهاد کشاورزی شیراز و میراث فرهنگی و نیز سازمان‌های زیرمجموعه آنها می‌توانند سفارش ساخت کشتی، شناور، دکل و سکو کنند.
وی بیان کرد: هم اکنون یک کشتی‌سازی بزرگ دولتی در بندرعباس با تمامی امکانات وجود دارد و یک کشتی‌سازی بخش خصوصی نیز در قرارگاه خاتم است و بنابراین اگر به آنها سفارش ساخت کشتی داده شود تعطیل نشده و رونق می‌یابند و صادرات آنها انجام می‌شود.
قاضی‌ پور گفت: بنابراین از دولت، در پنج و ده ساله آینده انتظار می‌رود نیازهای دریایی در حوزه شناور سازی را اعلام کرده تا این بزرگترین واحد کشتی‌ سازی خاورمیانه بتوانند سفارش‌ های خود را انجام دهند.

گفتنی است، نمایندگان اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس شوری اسلامی روز دوشنبه در نشستی با مدیران شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در بوشهر آخرین وضعیت این شرکت و راهکارهای رونق صنایع دریایی کشور را مورد بررسی قرار دادند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
بابا کاربدید به اینها.با کشتی سازی خلیج فارس خلیج همیشگی فارس میماند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: