تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۱۸
تعداد بازدید: ۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
شناور مغروقه "تنگسیر" از عمق ۱۷ متری آب های خلیج فارس در دهانه ورودی بندر بهمن جزیره قشم خارج سازی شد.
به گزارش مارین نیوز، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر، اظهار داشت: شناور مغروقه "تنگسیر" در دهانه ورودی حوضچه بندر چندمنظوره بهمن با محموله کاشی، سرامیک و سنگ بادامی معدنی غرق شده بود.
محمد رضا پور رجبی افزود: طی یکسال اخیر، عملیات خارج سازی این شناور مغروقه با هدف ارتقاء ایمنی تردد شناوران دریایی به انجام رسید.
به گفته پور رجبی، این شناور با طول ۵۰ متر و عرض ۸ متر در عمق ۱۷ متری دریا واقع شده بود که عملیات مغروقه برداری آن از اردیبهشت ماه سال ۹۶ آغاز و تا پایان فروردین ماه سال جاری ادامه داشت که خوشبختانه با موفقیت به پایان رسید.
وی خاطرنشان کرد: موقعیت قرارگیری شناور در اعماق دریا به شکلی بود که جریان های شدید آب و باد باعث محدودیت کار می شد؛ به گونه ای که عملیات برش کاری و غواصی در اغلب ساعات روز، امکان پذیر نبود و تیم غواصی فقط یک تا دوساعت آن هم در شرایط مناسب بین زمان جزر و مد آب قادر به فعالیت بودند.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، هزینه خارج سازی شناور مغروقه تنگسیر از آب های ساحلی واقع در دهانه ورودی بندر بهمن را حدود ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

لازم به ذکر است، بندر بهمن از جمله مهم ترین بنادر تجاری جزیره قشم محسوب می شود که با ۲۶ هکتار وسعت، ۷ پست اسکله به طول ۳۳۹ متر و دارا بودن عمق ۷ متر، امکان تخلیه و بارگیــرى کالاهاى وارداتى و صادراتى توسط شناورهای با ظرفیت ۳هزار تن در آن وجود دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: