تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۲۰
تعداد بازدید: ۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
دبیر ستاد دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: سازمانها و شرکتها برای حل مشکلات فنی و فناوری خود می توانند با در جریان گذاشتن دانشگاه های کشور و برگزاری مسابقات در جشنواره "دریا مسیر پیشرفت" از این فرصت استفاده نمایند.
به گزارش مارین نیوز، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در نشست شواریعالی راهبردی و سیاستگذاری چهارمین جشنواره "دریا مسیر پیشرفت" که با حضور اعضاء این شورا 23 اردیبهشت ماه برگزار شد با بیان اینکه طرح برگزاری جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با هدف ترویج مباحث مرتبط با دریا در میان شرکتهای دانش بنیان دریایی، دانشجویان، دانش آموزان با مشارکت ارگانها و نهادهای دریایی طی جلسات مختلف تهیه گردیده است، اظهار داشت: لزوم توجه بیشتر به اهمیت و جایگاه دریا و صنایع مرتبط با آن، مهم ترین هدف برگزاری این جشنواره است.  


محمدسعید سیف افزود: این امکان و فرصت وجود دارد جهت بهره برداری بهتر از این جشنواره در صورت ارائه پیشنهادات و موضوعات جدید بتوانیم برنامه هایی در این راستا تدوین کنیم. 
این مقام مسئول در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برنامه های جشنواره متنوع و دبیرخانه های مختلف دارد و هر بخشی یک رویداد جدی است که سعی داریم در روزهای برگزاری جشنواره همه را یک جا بصورت هم افزا و هماهنگ به معرض دید عموم بگذاریم. 
سیف با بیان اینکه همزمان آموزش پرورش، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امام خمینی نوشهر، دانشگاه آزاد قزوین، دانشگاه هرمزگان و موسسه رده بندی ایرانیان 6 دبیرخانه مستقلی هستند که امور مربوط به بخشهای مختلف جشنواره را انجام می دهند، بیان داشت: ستاد دریایی فقط دبیرخانه این جشنواره است که عملا کلیات، زمان برگزاری و پیش بینی های لازم را مدیریت و شرایط را فراهم می کند؛ انجام مسابقات و تقدیر از برگزیدگان همزمان با جشنواره (1 الی 3 آبانماه 97) خواهد بود که جوایز را ستاد تقبل کرده است. 
سیف در ادامه با بیان اینکه طبیعتا تمام دبیرخانه ها نیاز به کمک و حمایت های فکری، معنوی و مالی دارند و امیدواریم سازمان ها، ارگانها و شرکتها هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اجرایی همکاری های لازم را نمایند، گفت: با تقبل اهدا جوایز ویژه به تیم های مورد نظر و علاقه خود، تدوین برنامه های بازدیدی از بنادر و صنایع برای تیم های برتر در بخش های مختلف و در اختیار گذاشتن تجهیزات و امکانات می توان از این جوانان حمایت کرد. 


وی گفت: این یک فعالیت مشترک است لذا روابط عمومی ها و سازمانها بر اساس رسالت اجتماعی که دارند همکاری های لازم را جهت اطلاع رسانی این جشنواره انجام دهند. تربیت نیروی انسانی، بالا رفتن کیفیت و توسعه فناوری رسالت همه ما است و همه باید درک مشترک داشته و کمک نماییم. 
سیف در ادامه با بیان اینکه سازمانها و شرکتها برای حل مشکلات فنی و فناوری خود می توانند از این فرصت با در جریان گذاشتن دانشگاه های کشور و برگزاری مسابقات در این جشنواره استفاده نمایند، گفت: حداقل آن این است راه حل های مطرح شده بررسی، موضوع ارزیابی و از تجربیات متخصصین استفاده می شود. 
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در پایان سخنان خود گفت: با وجود 13 میلیون دانش آموز در کشور، امیدواریم حضور دانش آموزان را بهتر از سال های قبل داشته باشیم و این جشنواره نتایج خوبی داشته باشد. 

بر اساس این گزارش، این جشنواره در 3 حوزه اصلی دانش آموزی، دانشجویی و صنعتی (طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور) برگزار می شود که مسابقات ربات های زیر دریایی ROV، جشنواره دانش آموزی، مسابقات شناورهای هوشمند، طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور، مسابقات جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی دریا و ایده بازار بخش های این جشنواره ملی است که هرکدام دبیرخانه مستقل دارند.  





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: