تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۲۳
تعداد بازدید: ۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
نیروگاه خورشیدی شناور در آب در سدهای چاه نیمه شهرستان زهک با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های نو کشور کلنگ زنی شد.
به گزارش مارین نیوز، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم آغاز این طرح در شهرستان زهک، اظهار داشت: نخستین نیروگاه خورشیدی شناور بر روی چاه نیمه سوم در منطقه زهک با توان ۷ مگاوات با سطح پوشش ۱۴ هکتار و هزینه سرمایه‌گذاری 8.5 میلیون یورو  در زابل ساخته خواهد شد. 


سورنا ستاری با بیان اینکه بهره‌ گیری علمی از انرژی خورشید در تولید برق موجب توسعه منطقه سیستان و بلوچستان می‌ شود، گفت: این استان ظرفیت بسیار خوبی دربهره گیری از انرژی خورشید و باد دارد و  باید از این موهبت الهی در این منطقه به نحو شایسته برای تولید برق استفاده شود. 
وی اظهار داشت: خوشبختانه ورود بخش خصوصی در ایجاد نیروگاه خورشیدی خود امیدوار کننده است و باید از این فرصت استفاده لازم را برد. 


ستاری در خصوص کمبود آب منطقه نیز گفت: استفاده از روش‌های علمی و ظرفیت‌های دانشگاهی و پژوهشی می ‌تواند این موضوع را تاحد زیادی برطرف کند. 
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه درحوزه آب بصورت جدی مشکل داریم که یکی از مشکلات نداشتن دانش است، گفت: بحث ساخت سد بسیار مهم است؛ اما چیزی که مهمتر است دانش طراحی به منظور انتقال تکنولوژی است.
وی اضافه کرد: روش کاهش تبخیر روش کاملا تجاری و بسیار با اهمیت است که مورد توجه کشورهای مختلف دنیاست.
وی ادامه داد: جای انداختن کارهای نو و تازه کار سختی است و ما آمادگی لازم را داریم تا در این خصوص هرکاری که از دستمان برآید، برای منطقه سیستان انجام دهیم.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه زابل گفت: این معاونت آماده است برای سرمایه گذاری روی تحقیقات دانشگاهی، محیط کسب و کارمرتبط با آن را فراهم کند.
ستاری افزود: سرمایه گذاری در این استان و نیروی دانشگاهی مستعد باید به گونه ای باشد که مردم از آن بهره مند شوند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه دانشگاه زابل حل مشکلات منطقه از راه علمی است، گفت: با مقاله محور شدن تحقیقات دانشگاهی مخالفیم و پژوهش ها باید راهکاری برای حل مشکلات منطقه باشد.
وی همچنین بر تشکیل شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها در راستای کارآفرین شدن دانشگاه تاکید کرد.



بازدید از مجتمع تحقیقاتی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) دانشگاه زابل، افتتاح نیروگاه 10 مگاواتی خورشید در زاهدان، شرکت در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری به این استان بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: