تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۲۴
تعداد بازدید: ۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: طول خط ساحلی در سرزمین مادری و جزایر، تنوع در صنایع ساحلی و فراساحلی کشور از مهمترین فرصت های ملی در حوزه دریاست.
به گزارش مارین نیوز، معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با اشاره به وجود ذخایر ارزشمند آبزیان معمول خوراکی و غیر معمول خوراکی در زیستگاه های دریایی و همچنین وجود مراکز و موسسات پژوهشی و تحقیقاتی و مراکز دانشگاهی مرتبط با علوم دریایی و آبزیان، اظهار داشت: طول خط ساحلی در سرزمین مادری و جزایر، تنوع در صنایع ساحلی و فراساحلی کشور از مهمترین فرصت های ملی در حوزه دریاست.
عباس متین فر به کارگیری فناوری های مختلف به روشی که تولید ارزش ها به لحاظ کیفی و کمی در سطح ملی افزایش یابد را یکی از اهداف اصلی در مدیریت راهبردی فناوری در سطح یک سازمان دانست و تصریح کرد، بدیهی است که توسعه فناوری های دریایی با توجه به مزایا و فرصت های آن می تواند به عنوان ابزار ارزشمند جهت تحقق اهداف نقشه راه فناوری دریا در اختیار مدیران و تصمیم گیران قرار گیرد.
وی افزود: در این میان منافع اقتصادی، اجتماعی که اولویت رشد و توسعه ملی کشور محسوب می شود و به دنبال شناسایی فناوری های نوین در عرصه شناسایی منابع و ظرفیت شیمی تولید، بهره برداری پایدار از ذخایر مبتنی بر حفظ محیط زیست در تمام حوزه های فعالیت دریایی اعمم از صنعت و معدن، بازرگانی و تجارت، شیلات و محیط زیست و ... به انجام خواهد رسید.
متین فر بهره برداری از منابع و ذخایر، با به کارگیری تجهیزات و روش مدرن مبتنی از حفاظت از محیط زیست دریایی به کارگیری مدل های پیش بینی تغییرات و نوسانات محیطی در دو گروه منابع زیستی و غیرزیستی جهت برنامه ریزی و مدیریت پایدار در مواجهه با پیامدهای ناشی از تغییر اقلیم و سایر مخاطرات طبیعی و یا انسانی را  مهم دانست و افزود: استفاده از روش های نوین آبزی پروری در دریا (نظیر قفس) و یا بهره برداری از ذخایر کمتر شناخته شده و یا بهره برداری نشده آبزیان با به کارگیری فناوری های نوین در جهت اقتصاد مقاومتی و توسعه تولید و بهره برداری و ارزش افزوده اقتصاد شیلاتی عمده فناوری دریایی مرتبط با شیلات و آبزیان است.
معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ایجاد زمینه های مشارکت و همکاری های بین المللی و منطقه ای جهت تبادل اطلاعات و انتقال فناوری ها در جهت توسعه فعالیت های شیلاتی و علوم دریایی را با ارزش دانست و عنوان داشت: افزایش اشتغال زایی و بهره برداری پایدار از سواحل و افزایش توان تولید کشتی های صیادان و استفاده از سواحل جهت آبزی پروری در قفس در اهم برنامه های این سازمان است.
وی در خصوص همکاری با مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان دریایی عنوان داشت: انتشار دستاوردها و فن آوری های آبزی پروری به بخش خصوصی واگذار می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: