تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۲۵
تعداد بازدید: ۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح سوال از وزرای نفت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت درباره اینکه چرا از کشتی‌ سازی ‌های بخش خصوصی و دولتی حمایت نمی‌شود تهیه و به هئیت رئیسه تقدیم کردیم.
به گزارش مارین نیوز، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه تعداد بسیاری از شرکت ‌های خصوصی و دولتی کشور ظرفیت بسیار بالایی برای امر کشتی‌ سازی دارند، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید ابلاغیه ‌ای به سازمان بنادر داشته باشد تا بدون ثبت سفارش، هیچ کشتی به ایران وارد نشود. البته برخی اقدام به خرید کشتی‌ های خارجی با پرچم پاناما می‌ کنند که این خود می‌ تواند ضربه مهلکی به صنعت کشتی‌ سازی کشور وارد کند.
نادر قاضی ‌پور تأکید کرد: شرکت کشتی ‌سازی صدرا امروزه حدود ۳ هزار نیرو در زمینه کشتی ‌سازی دارد همچنین این شرکت سالانه ۱۰ اسکله نفتی را تولید کرده است، اما این جای تعجب دارد که چرا تاکنون به شرکت داخلی یک کشتی هم سفارش نداده ‌اند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: برخی راضی به بازسازی کشتی ‌های خارجی هستند اما سفارش به تولید داخل نمی ‌دهند. اگر این فرایند ادامه داشته باشد کشتی سازی ‌ها باید ماهانه ۱۵۰ نفر از نیروهایشان را کاهش دهند که می‌ تواند این نیرو‌های متخصص را جذب کشور‌های خارجی کند.
وی افزود: این شرکت ‌ها در حال حاضر می ‌توانند ۱۰۰ فروند کشتی سفارش بگیرند و صندوق توسعه هم در این زمینه باید به این صنعت برای خرید‌های خارجی شان وام دهد. می ‌توانیم به ‌عنوان یک کشور برتر در زمینه کشتی‌ سازی محسوب شویم بنابراین اگر ما در کشور سفارش دکل به شرکت‌ های کشتی‌ سازی خودمان بدهیم می توانیم بزرگترین تولید کننده دکل در منطقه باشیم.
قاضی‌پور بیان داشت: سوالاتی از وزرای نفت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت تهیه و این سوالات را به هئیت رئیسه مجلس تقدیم کردیم. در این سوالات عنوان شده است چرا از کشتی سازی ‌های بخش خصوصی و دولتی حمایت نمی‌ شود.


منبع: میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: