تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۳۴
تعداد بازدید: ۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
در پی اعلام شرکت دانمارکی مرسک مبنی بر متوقف کردن فعالیت ‌های تجاری خود با ایران، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: مرسک تقریباً کمترین فعالیت را در بنادر ایران داشت و بودن یا نبودن آن تأثیر چندانی بر بنادر ایران ندارد.
به گزارش مارین نیوز، شرکت دانمارکی مرسک، بزرگ ترین شرکت کشتیرانی کانتینری جهان اعلام کرد فعالیت های تجاری با ایران را راستای پایبندی به اعمال مجدد تحریم های ایران و به دنبال خروج آمریکا از برجام متوقف خواهد کرد.
مدیر ارشد اجرایی این شرکت در مصاحبه ای به رویترز گفت: با توجه به اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران، در صورتی که شما مبادلات تجاری در آمریکا داشته باشید، نمی توانید با ایران تجارت کنید و ما حجم وسیعی مبادلات تجاری با آمریکا داریم.
سورن سکو گفت: من جزئیات زمان بندی دقیق را نمی دانم، اما مطمئن هستم که ما فعالیت ها در ایران را متوقف خواهیم کرد.
اقدام این شرکت یک روز پس از اینکه توتال همانند دیگر شرکت های اروپایی از خروج از ایران صحبت کرد، صورت گرفت و سایه ای از تردید ایجاد کرد که آیا نشست رهبران اروپا برای حفظ توافق هسته ای می تواند روابط تجاری با تهران را حفظ کند.

در پی این اعلام مرسک، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این سؤال که آیا توقف همکاری "مرسک" با ایران تأثیری بر عملکرد بنادر ایران دارد یا خیر؟ اظهار داشت: پس از برجام، ۲۱ خط کشتیرانی به بنادر ایران بازگشتند که این علاوه بر خطوط کشتیرانی قبلی بود که در بنادر ما فعال بودند. مرسک تقریباً کمترین فعالیت را در بنادر ایران داشت و بودن یا نبودن آن تأثیر چندانی بر بنادر ایران ندارد. 
هادی حق ‌شناس تأکید کرد: در دوران تحریم ‌های ظالمانه گذشته که "مرسک" بنادر ایران را ترک کرد، هیچ مشکلی برای ما رخ نداد.
وی تصریح کرد: برخی خطوط کشتیرانی در جهان «لاینر» هستند، یعنی طبق جدول برنامه ‌ریزی وارد بنادر مختلف دنیا می ‌شوند که از جمله آنها‌ مرسک است،‌ اگر مرسک نباشد، بقیه خطوط کشتیرانی هستند که بار ایران را حمل کنند ضمن اینکه بخش عمده بار ایران چه قبل از تحریم‌های ظالمانه چه در دوران تحریم و چه در زمان فعلی، همواره توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمل می ‌شود.
 
گفتنی است، کشتیرانی مرسک قرارداد سالانه ۴ میلیارد دلاری با پنتاگون برای حمل بارهای نظامی و غیرنظامی آنها دارد، در همین راستا در تحریم‌های قبلی ایران نیز بلافاصله پس از تحریم بنادر ایران، در اقدامی یکجانبه‌ به دستور آمریکا، بنادر ایران را ترک کرد‌.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: