تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۴۱
تعداد بازدید: ۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
سرپرست مرکز اقیانوس ‌شناسی خلیج فارس گفت: همکاری های پژوهشی این مرکز با دانشگاه ها در حوزه های مختلف دریایی افزایش می یابد.
به گزارش مارین نیوز، سرپرست مرکز اقیانوس شناسی خلیج‌فارس (بندرعباس) با بیان اینکه این مرکز در گذشته تفاهم نامه ای با دانشگاه هرمزگان برای انجام فعالیت های پژوهشی دانشجویی، کاربردی و بنیادی امضا کرده و اکنون درصدد بسط دادن این نوع تفاهم نامه ها با سایر دانشگاه ها و مراکز علمی در راستای هدف یاد شده است، اظهار داشت: دانشگاه ها می توانند از امکانات مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس برای استفاده در پژوهش های مقطع ارشد و دکتری استفاده کرده و دانشجویان خود را برای گذراندن دوره های کارآموزی به این مرکز معرفی کنند.
صمد حمزه ای افزود: این مرکز با داشتن آزمایشگاه های مجهز مختلف و همچنین کاوشگر تحقیقاتی در حال انجام فعالیت های پژوهشی مختلف بنیادین و کاربردی است که نتایج آنها کاربردهای متعددی برای کشور و استان خواهد داشت.

بنا بر اطلاعات منتشر شده توسط پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، مرکز اقیانوس شناسی خلیج ‌فارس (بندرعباس) به عنوان چهارمین مرکز پژوهشی تابعه پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی وعلوم جوی سال 90 در شهر بندرعباس راه اندازی شد.
هرمزگان یکی از 7 استان ساحلی کشور به مرکزیت شهر بندرعباس با دارا بودن نواری ساحلی به ‌طول تقریبی یک هزار کیلومتر در سواحل شمالی خلیج ‌فارس و دریای عمان از دیرباز جزو مراکز عمده فعالیت های دریایی کشور است.
هرمزگان در این نقطه جغرافیایی و در نزدیکی تنگه راهبردی هرمز موقعیت ویژه ‌ای دارد که وجود بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین اسکله صادرات و واردات دریایی کشور و نیز مناطق زیست گاهی بسیار ارزشمند نظیر جنگل‌ های حرا و جزیره های متعدد در این استان جایگاه ممتازی آن داده است.
ایجاد مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس در شهر بندرعباس با هدف انجام پژوهش ‌های علمی اقیانوس‌ شناسی در مناطق دریایی زیر پوشش هرمزگان از جمله تنگه هرمز و جزایر متعدد استان در خلیج ‌فارس بوده است.
این مرکز در حال حاضر دارای آزمایشگاه‌ های فیزیک دریا و زمین‌ شناسی دریا است که به تجهیزات فنی آزمایشگاهی و اندازه‌ گیری با فناوری به روز دنیا تجهیز شده ‌اند و توانایی بالایی برای انجام عملیات میدانی پژوهش و مطالعه در زمینه های یاد شده را دارا هستند.
بنابر برنامه ریزی انجام شده و با توجه به واگذاری زمین در بندرعباس به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی درآینده یکی از مجهزترین مراکز پژوهشی دریایی و اقیانوسی در این شهر احداث می شود.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: