تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۵۲
تعداد بازدید: ۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
متخصصان صنایع دفاعی کشورمان در سال‌ های اخیر با طراحی هواناو تندر ایران را به جمع محدود کشورهای دارنده فناوری طراحی و ساخت هواناو وارد کردند که مجهز به راکت‌ های ۱۰۷میلی‌ متری است.
به گزارش مارین نیوز، هواناو نوعی شناور دو منظوره آبی ــ خاکی است که در عملیات‌‌ های دریایی برای انتقال نیرو و تجهیزات به ساحل کاربرد زیادی دارد.
متخصصان صنایع دفاعی کشورمان در سال‌ های اخیر با طراحی هواناو تندر ایران را به جمع محدود کشورهای دارنده فناوری طراحی و ساخت هواناو وارد کردند، اما یک ویژگی این هواناو بهره ‌گیری از راکت ‌های 107میلی ‌متری برای اجرای آتش علیه مواضع دشمن در ساحل است.
این هواناو در دو مدل رزمی و ترابری عرضه می ‌شود و  قادر است مأموریت ‌های مختلف و متنوعی در حوزه‌ های نظامی را به ‌انجام برساند. گشت ساحلی، شناور فرماندهی، عملیات شناسایی آفندی و پدافند میان ‌برد آبی خاکی، شرکت در عملیات دفاع نا متقارن، حمل‌ و نقل نفرات و تجهیزات برای پشتیبانی و لجستیک جزایر و سواحل، آمبولانس دریایی و عملیات امداد و نجات از جمله کاربردهای این هواناو است.
عبور از مناطق مسطح و صعب ‌العبور مانند سطوح باتلاقی، شن‌زار، لجنی، نیزار، سطوح آب ‌گرفته کم‌عمق و عبور از مناطق مین‌ ریزی ‌شده کم ‌عمق، بدون نیاز به تجهیزات ساحلی از دیگر ویژگی‌ های هواناو تندر است.

در ادامه تصاویری از این هواناو را ببینید:





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: