تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۵۷
تعداد بازدید: ۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعتقاد دارد اروپا باید ضمانت دهد که حوزه هایی مانند فروش نفت، بیمه کشتیرانی و غیره شامل تحریم های آمریکا نشود و از ناحیه آسیب نبیند.
به گزارش مارین نیوز، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت دستگاه دیپلماسی کشورمان در رابطه با بررسی وضعیت برجام و رایزنی در خصوص دریافت ضمانت های لازم از اروپایی ها، گفت: آمریکایی ها در مواجه با برجام بدعهدی کردند و هیچگاه به تعهداتشان عمل نکردند از این رو اروپایی ها در ابتدای مذاکرات باید تضمین دهند که تمام تعهدات متن برجام محقق خواهد شد.
مهرداد بائوج لاهوتی اظهار کرد: در زمان اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، موضوع بیمه کشتیرانی یکی از مسائل مهم محسوب میشد از این رو امروزه اروپایی ها باید در خصوص عدم وارد شدن خدشه به این حوزه تضمین های عملی ارائه کنند.
سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این میان با آغاز برجام فروش نفت به کشورهای مختلف توسعه یافت لذا اروپایی ها باید تدابیری را اتخاذ کنند که تحریم های آمریکا شامل حوزه نفتی و کشورهای طرف قرارداد با ایران نشود.
لاهوتی افزود: همچنین قراردادهای با شرکت های اروپایی مانند توتال و غیره انعقاد شده  که باید مورد حمایت قرار بگیرد؛ از این رو اگر قرار باشد دولت های اروپایی اعلام کنند پایبند به برجام هستند اما در عمل فردی مانند رییس جمهور فرانسه عنوان کنند نمی‌توان شرکت‌ها را ملزم به تجارت با ایران کرد و نمی‌خواهند جنگ تجاری استراتژیک با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای با کشورمان راه بیندازند، نمی توان به آنها اعتماد کرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین دولت های اروپایی باید برای فعالیت بخش خصوصی‌شان در ایران ضمانت ارائه دهند و شرایط حضور سرمایه گذاران را تسهیل کنند.


منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: