تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۷۵
تعداد بازدید: ۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
رئیس سایت فراساحل فازهای ٢٢ تا٢٤ پارس جنوبی از مراحل پایانی عملیات ساخت و پیش راه اندازی سكوی 24A این فازها خبر داد .
به گزارش مارین نیوز، رئیس سایت فراساحل فازهای ٢٢ تا٢٤ پارس جنوبی در جریان عملیات نصب سكوی ٢٢ طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با اشاره به آغاز عملیات حمل فلر و پل رابط آن با سكوی ٢٢، اظهار داشت: تا پایان هفته پیش رو نصب این دو سازه به پایان میرسد.
فرشاد حیدری به حفاری ١١ حلقه چاه این سكو، اشاره كرد و گفت: با پایان عملیات تكمیلی حفاری بر روی ٧ حلقه چاه و پایان فعالیت های راه اندازی، تولید گاز از سكوی ٢٢ آغاز خواهد شد.
وی با اشاره اینكه دومین سكوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی به مراحل پایانی عملیات ساخت و پیش راه اندازی رسیده، اظهار كرد: سكوی ٢٤A اواخر خرداد ماه امسال جهت نصب در موقعیت دریایی این سكو از یارد شركت صدرا آماده بارگیری می شود.
به گفته این مقام مسئول در شركت نفت و گاز پارس، نصب سكوی ٢٤A پارس جنوبی تا اواسط تیرماه امكان پذیر خواهد بود.
وی با اشاره به اینكه این سكوی اقماری، بوسیله یك خط لوله ١٨ اینچ به سكوی اصلی ٢٢ متصل می شود، عنوان كرد: با تكمیل عملیات راه اندازی این دو سكو، ظرفیت برداشت معادل یك فاز به میزان ٢٨ میلیون متر مكعب در روز امكان پذیر خواهد شد.
رئیس سایت فراساحل فازهای ٢٢ تا٢٤ پارس جنوبی با بیان اینكه جكت های هر٤ سكو و سه پایه فلر به همراه FSPDeck سه سكوی ٢٢، ٢٣ و ٢٤A در موقعیت این سكوها نصب شده است، افزود: كار ساخت سه پایه فلر سكوی ٢٤B ، به عنوان آخرین سكوی در مرحله نصب فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی نیز تا اواخر ماه جاری به پایان رسیده و آماده نصب خواهد بود.
حیدری با اشاره به اینكه بر مبنای برنامه ریزی های انجام شده، دو سكوی ٢٣ و ٢٤B تا پایان مهرماه امسال به پیشرفت های مورد نظر جهت بارگیری و نصب می رسند، اظهار داشت: بارگیری و نصب این سكوها با توجه به فشردگی حجم فعالیت ها و آمادگی دیگر سكوهای درحال ساخت در یارد صدرا می تواند پیش و یا پس از موعد مشخص شده صورت گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: