تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۷۷
تعداد بازدید: ۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
یک شرکت دانش بنیان در کشور به کمک متخصصان داخلی و همت ایرانی آمادگی تولید و تامین قطعات، تجهیزات و ملزومات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را در کوتاه ترین زمان ممکن دارد و به این ترتیب ایران را از این نظر خودکفا کرده است.
به گزارش مارین نیوز، گروه صنعتی پارس رگولاتور با تولیدات خود در صنعت نفت که یکی از صنایع پایه ای کشور محسوب می شود توانسته است قدم های بزرگی در راستای خودکفایی و تولید ملی ایران، بردارد.
این شرکت دانش بنیان از سال 67 فعالیت خود را با تولید رگولاتور گاز مایع آغاز کرد. این محصول که سرآغاز تولیدات این شرکت بود، مقدمه ای بر توسعه تولیدات این شرکت در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی محسوب می شود.
مدیر عامل گروه صنعتی پارس رگولاتور در خصوص خدمات این گروه می گوید: این شرکت با داشتن ۳۲۰ نفر نیروی انسانی،  ۴ کارخانه مجهز و یک انبار مکانیزه فعالیت می کند و در کنار تولیدات حوزه ابزار دقیق این شرکت، از سال ۷۷، دپارتمان فیلترسازی این گروه، اقدام به تولید انواع فیلترهای فلزی کرده است که در حال حاضر فیلترهای این شرکت در بسیاری از پتروشیمی ها مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنار فیلترهای فلزی، انواع فیلترهای کاغذی، P.P، Fundaback Filter، استرینر ها و مش ها از انواع محصولات تولیدی و بازرگانی این شرکت است؛ این گروه که با تکیه بر دانش فنی خود توانسته است تا دانش فنی متخصصان خود را به مرحله ی عمل برساند و با ثبت چند اختراع در حوزه تجهیزات فرآیندی صنایع فوق، توانسته است تا در جرگه ی شرکت های دانش بنیان قرار گیرد.
به گفته سید حسن روحانی مدیرعامل این شرکت، دپارتمان فیلترسازی گروه صنعتی پارس رگولاتور، اهم فعالیت این شرکت، تولید و تامین انواع فیلترهای Indufil, Dr.muller, Segment، موشکی، کیسه ای و کاغذی است که تابه حال، فعالیت های بزرگی را با مجموعه های معظم نفت، گاز و پتروشیمی اجرا کرده است.
با توجه به دانش فنی مورد نیاز تولید انواع فیلتر، کارشناسان این شرکت و با توجه به نیاز به به روز بودن دانش فنی، این شرکت توانسته است تا دانش فنی خود را در تولید مورد استفاده قرار دهد و در زمره شرکت های دانش بنیان قرار گیرد.
این شرکت با داشتن 27 سال فعالیت واحد تحقیق و توسعه (R&D)، بیش از یک هزار پروژه موفق، 320 نیروی انسانی متخصص و 29 سال تجربه در صنعت ابزار دقیق و فیلتر توانسته است در حوزه تولیدات حوزه ابزار دقیق و فیلترسازی نام ایران را در سطح بین المللی ماندگار کند.
مهندسی ابزار دقیق زیر شاخه‌ای از مهندسی کنترل است، که با بهره‌گیری از ابزارهای اندازه‌گیری به کنترل کمیت‌های فیزیکی می‌پردازد. رشته ابزار دقیق به دلیل وجود سنسورهای الکتریکی با رشته برق و الکترونیک ارتباط بسیار نزدیکی دارد. مهندسی ابزار دقیق بطور گسترده به طراحی و کنترل سیستم‌های صنعتی نظیر سنسورها، ترانسمیترها، دستگاه‌های اندازه‌گیری و کنترل کننده‌ها، می‌پردازد.
ابزار دقیق را همچنین می‌توان از نظر پارامتری که این ابزار بایستی عملیاتی بر روی آن انجام دهد دسته‌بندی کرد برای مثال بخشهای: ابزار دقیق مربوط به دما نظیر کنترلر دما، ترانسمیتر دما و ترمومتر یا نمایشگر دما، ابزار اندازه‌گیری و کنترل دقیق فشار، فلومتر یا سنجش جریان سیالات و انتقال مقادیر فلو یا کنترل فلو، ابزار سطح سنجی یا اندازه‌گیری سطح مواد درون مخازن و کنترل دقیق آنها و ابزار سرعت سنجی، ابزار رطوبت سنجی و …
فیلترهای صنعتی شامل انواع فیلتر و یونیت های فیلتراسیون سیالات مختلف از قبیل هوا، آب، روغن، سوخت، گلایکول، آمین، گاز و غیره مانند فیلترهای تصفیه هوا، سپراتورها، هیدرولیک، میکروفیلترها، فیلترهای کیسه ای، هوای فشرده و سایر گازها و آب می شود که در صنایع نیروگاه ها، صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و ذوب فلزات و صنایع کوچک و متوسط کاربرد دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: