تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۸۳
تعداد بازدید: ۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از برنامه وزارت نفت برای ابلاغ بخشنامه «تعدیل» خبر داد و گفت: بر اساس این بخشنامه، شرکت هایی که پس از امضای قرارداد با افزایش نرخ ارز و سایر هزینه ها مواجه شده اند، مابه تفاوت نوسان قیمت را دریافت می کنند.
به گزارش مارین نیوز، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در نشست خبری دومین "همایش بین المللی کمپرسورها در صنعت نفت" (پنجم اردیبهشت)، اظهار داشت: با اینکه کمپرسور پنج درصد تجهیزات صنعت نفت را به خود اختصاص می دهد، اما نظر ارزش، 20 درصد از ارزش تجهیزات این صنعت را در بر می گیرد.
رضا خیامیان ادامه داد: مجموع ارزش سرمایه تجهیزات صنعت نفت در ایران 400 میلیارد دلار است که حدود 80 میلیارد دلار ارزش آن مربوط به کمپرسور هاست که نشان می دهد بازار 80 میلیارد دلاری در کشور برای این بخش وجود دارد.

انتقاد از شرکت های خارجی بدقول
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه فناوری کشور در زمینه کمپرسور ارتقا یافته است، افزود: یک شرکت ایرانی توانست برای طرح جمع آوری گازهای فلر (مشعل)، کمپرسورهای لازم را تولید کند که نشان می دهد در جمع‌آوری گازهای فلر نیازی به کمپرسور خارجی نداریم.
وی با انتقاد از علاقه برخی کارفرمایان به شرکت های خارجی، گفت: چرا باید به سراغ شرکتی برویم که در زمان تحریم، ما را رها کرد و رفت.
خیامیان افزود: در ماه های گذشته که شمار فراوان شرکت های خارجی به ایران می آمدند، برخی کارفرماها به ما کم توجهی می کردند، اما دوباره شرایط تغییر یافته و این کارفرماها دوباره به سراغ شرکت های ایرانی آمده اند.
وی با بیان اینکه باید به این باور برسیم که کالای با کیفیت ایرانی بخریم، خاطر نشان کرد: برخی از مدیران و کارفرمایان، به ساخت داخل باور دارند، اما برخی دیگر به دلیل فشار و از روی اضطرار به سراغ سازندگان داخلی به ایران می آیند.

تمایل شرکت های کوچک اروپایی برای فعالیت در ایران
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت درباره همکاری با شرکت های خارجی، گفت: در جلسه مشترک سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا که چندی پیش برگزار شد، موضوع خروج شرکت‌های بزرگ غربی از ایران به دلیل منافعی که در آمریکا دارند و نیز ادامه فعالیت شرکت‌های کوچک در کشور مورد بررسی قرار گرفت.
خیامیان خاطر نشان کرد: شرکت های کوچک اروپایی تمایل دارند که در ایران باقی بمانند زیرا منافعی در آمریکا ندارند.
وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا شرکت‌های تولیدکننده و سازنده ایرانی با شرکت‌های کوچک تولیدکننده تجهیزات روز دنیا، شریک شوند تا بدین طریق، خلاء فناوری و تکنولوژی در کشور پوشش داده شود.

ساخت 70 درصد قطعات تولید کمپرسور در داخل کشور
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه مشکل کشور، جذب سرمایه گذاری است، یادآور شد: باید شرایط داخلی را به گونه ای فراهم کرد تا سرمایه های ایرانیان خارج از کشور به کشور جذب شود.
وی اضافه کرد: ارایه تسهیلات با سود بانکی 20 درصدی، ضد تولید است.
خیامیان با بیان این که ظرفیت ساخت 70 درصد قطعات تولید کمپرسور در داخل کشور وجود دارد، گفت: در صورت حمایت کارفرماها، امکان حداکثری از ظرفیت ساخت داخل وجود دارد.

امکان صادرات به عراق
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به بازارهای صادراتی ایران اشاره کرد و گفت: اکنون بازار عراق، بهترین فرصت برای تولیدکنندگان ایرانی است که نیاز به حمایت دولتی دارد.
وی یادآور شد: البته وزارت نفت، حمایت هایی را اعمال کرده که بر اساس آن، اگر شرکتی در فهرست مورد تایید این وزارتخانه باشد می تواند در شرکت های دولتی این کشور (عراق) نیز فعالیت کند.

استفاده سازندگان داخلی از ارز 4200 تومانی
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت درباره واردات مواد اولیه نیز گفت: اکنون سازندگان، می توانند بدون مشکل، مواد اولیه را با ارز 4200 تومانی وارد کنند.
خیامیان با بیان اینکه شهرک‌های تخصصی پشتیبانی تجهیزات صنعت نفت ایجاد شود، افزود: وزارت نفت از ساخت این شهرک ها حمایت کرده و بر این اساس، ساخت یک شهرک تخصصی پشتیبانی تجهیزات دوار (از جمله کمپرسور) در عسلویه در دستور کار است.
بر اساس این گزارش، دومین کنفرانس بین المللی تخصصی کمپرسورها با حضور شرکت های ایران و خارجی روزهای 26 و 27 دی ماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.
بررسی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت کمپرسور، راهکارهای ارتقای این صنعت و بررسی بومی سازی و بازسازی این تجهیزات از محورهای اصلی برگزاری این همایش است.
کمپرسورها در کاهش و یا افزایش فشار گاز و استفاده به عنوان سوخت سی.ان.جی در خودروها کاربرد دارند به طوری که بدون آنها امکان انتقال گاز وجود ندارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: