تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۸۵
تعداد بازدید: ۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کمیسیون اروپا تولید ده محصول پلاستیکی را که بخش گسترده زباله‌ های موجود در سواحل و دریا‌های اروپایی را تشکیل می ‌دهند ممنوع می‌ کند.
به گزارش مارین نیوز از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، کمیسیون اروپا امیدوار است با ممنوعیت تولید این محصولات زباله‌های دریایی را کاهش دهد.
فرنس تیمرمنس معاون کمیسیون اروپا می‌گوید ما تمامی اقیانوس‌ های خود را با پلاستیک به خطر می ‌اندازیم. پلاستیک در هوا، در اقیانوس ها، در غذا و در نهایت در بدن ما وجود دارد.
از جمله محصولات پلاستیکی که ممنوع خواهد شد بطری و انواع ظروف پلاستیکی است. این محصولات هفتاد درصد زباله‌ها را در دریا و سواحل تشکیل می‌دهند.
یرکی کاتینن از معاونان کمیسیون اروپا می‌ گوید ما می‌ خواهیم روند بازیافت را بهبود ببخشیم. با توجه به روی کار آمدن یک سیستم موثر، شرکت ‌ها از موادی با کیفیت بالا برخوردار خواهند شد.
پس از اجرای قوانین سخت گیرانه در مورد به کارگیری کیسه‌ های پلاستیکی حدود سه چهارم مردم اروپا می ‌گویند مصرف کیسه‌ های پلاستیکی خود را به شدت کاهش داده اند. از دیدگاه صنایع تولید پلاستیک وجود زباله ‌های دریایی ناشی از اجرا نشدن قوانین است. از همین رو کمیسیون اروپا به دنبال تشدید قوانین در این زمینه است که نخستین بخش آن از سال ۲۰۲۰ اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: