تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۸۷
تعداد بازدید: ۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
دانشجوی دکتری دانشگاه هرمزگان و برگزیده ایده برتر "ماسک صورت ژلاتین دریایی" در مسابقه ایده بازار دریایی استان هرمزگان، گفت: ماسک صورت ژلاتین دریایی قابلیت لیفتینگ پوست را دارد که تولید آن علاوه بر ارزآوری داخلی سبب خودکفایی کشور از لحاظ تولید محصولات آرایشی از منابع ایمن دریا می ‌شود.
به گزارش مارین نیوز، در پی برگزاری مسابقه ایده بازار دریایی در استان هرمزگان با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریای معاونت علمی، 3 ایده برتر "ماسک صورت ژلاتین دریایی" ، "ید دریایی" و "ایده استفاده از متابولیت های ثانویه خیار دریایی" به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند. 
برگزیده ایده برتر در مسابقه ایده بازار دریایی در استان هرمزگان در خصوص ایده خود، اظهار داشت: این ایده در ارتباط با تولید ماسک صورت ژلاتین دریایی باقابلیت لیفتینگ پوست است که در حال حاضر در مرحله تولید نیمه‌ صنعتی بوده و با حمایت مرکز رشد هرمزگان به‌زودی وارد فاز صنعتی و تجاری می ‌شود. 
نورا برزکار با اشاره به کسب رتبه ‌های برتر خود در مسابقات ایده بازار دریایی در سطح استان و کشور عنوان نمود: در حال حاضر 2 ایده را در زمینه محصولات آرایشی -دریایی و دارو- دریا در مالکیت فکری به دلیل نوآوری به ثبت رسانده ‌ام.
دانشجوی دکتری زیست ‌شناسی دریا در خصوص مزایای ایده خود، اظهار داشت: علاوه بر ارزآوری داخلی سبب خودکفایی کشور از لحاظ تولید محصولات آرایشی از منابع ایمن دریا می ‌شود، همچنین با توجه به قیمت تمام ‌شده و مقایسه با محصولات خارجی (ماسک صورت ژلاتین خوکی و گاوی) به نظر می ‌رسد که این محصول ایمن دریایی می ‌تواند رقیب محصولات خارجی خطر آفرین شود.
برزکار در خصوص مشکلات و چالش‌ های ایده پردازی، تصریح نمود: عدم دسترسی کامل به منابع مالی و تجهیزات آزمایشگاهی موردنیاز از جمله مشکلات مهم در این عرصه است.
دانشجوی دکتری دانشگاه هرمزگان درباره نقش برگزاری این ایده بازارها در توسعه فناوری‌ های دریایی گفت: وجود این ایده بازارها علاوه برآشنایی با بخش خصوصی در جهت جذب سرمایه ‌گذار و آشنایی با فرایند تولید محصول از طریق ایجاد شرکت دانش‌ بنیان علاوه بر ترویج این ایده در مجامع داخلی و خارجی نقش به سزایی در اشتغال ‌زایی دارد. 
وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ایده بازار در حوزه استانی می‌تواند موجب ایجاد انگیزه و ترغیب ایده پردازان شود گفت: این مسابقه موجب رشد و پرورش ایده ‌های نوآورانه در جهت اشتغال ‌زایی و تولید محصول باارزش افزوده بیشتر می ‌شود. 
برزکار در پایان با تأکید بر لزوم ایجاد شرکت ‌های دانش‌بنیان در راستای کارآفرینی و اشتغال خاطرنشان کرد: می‌ توان با استفاده از علوم مرتبط که در دانشگاه‌ ها بهینه می‌ شوند، نسبت به انتقال دانش فنی از دانشگاه به بخش صنعتی و اشتغال ‌زایی در قالب کارآفرینی و نوآوری در صنعت و ایجاد ارزش‌ افزوده به مواد خام جانوری دریایی موجود در کشور قدم‌ های شایانی برداشته شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: