تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۹۱
تعداد بازدید: ۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
مدیر برنامه ریزی و كنترل طرح های شركت نفت و گاز پارس، اعلام نمود: بر اساس برنامه ریزی ها و اولویت بندی های انجام شده، تعداد 6 سكو از مجموع ٩ سكوی در حال ساخت در این یارد تا پایان امسال آماده نصب و راه اندازی خواهند بود.
به گزارش مارین نیوز، مدیر برنامه ریزی و كنترل طرح های شركت نفت و گاز پارس با اشاره به پیشرفت 85 تا 95 درصدی سكوهای دریایی در حال ساخت پارس جنوبی در یارد صدرا، اظهار داشت: مطابق اولویت بندی های انجام شده، سكوهای در حال ساخت، جهت آماده سازی برای حمل و نصب در موقعیت خود در دریا، می بایست به پیشرفت حداقل 96 درصد در بخش ساخت و 60 درصد در بخش پیش راه اندازی برسند.
علی آفریده قیاسی، روند متوازن پیشرفت كار در مراحل ساخت سكوهای تولیدی فازهای 13، 14 و 24-22 پارس جنوبی به موازات حفاری و تكمیل چاه های توسعه ای مربوط به هر سكو را از مهم ترین عوامل اولویت بندی حمل و نصب سكوها عنوان كرد و گفت: بر این اساس، اولویت اول كارفرما در حمل و نصب سكوهای فراساحل، بر پایه امكان تولیدی شدن آن سكو و برداشت بیشتر از میدان مشترك قرار گرفته است.
به گفته این مدیر ارشد شركت نفت و گاز پارس، پس از نصب موفقیت آمیز سكوی 22 در هفته گذشته، از مجموع سكوهای 4 گانه فازهای درحال توسعه پارس جنوبی سكوهای ١٤C، ١٣Bو ٢٤A تا پایان شهریورماه و در ادامه نیز سكوهای 13C – 13A – 24B - 23 و 14D مربوط به این فازها، آماده بارگیری خواهد شد. 
آفریده با یادآوری ساخت، نصب و راه اندازی سكوی ١٤A در ماه گذشته توسط شركت سكو سازی ایزوایكو در یارد بندرعباس، افزود: سكوی دوم (14B) طرح توسعه فاز ١٤ نیز در این یارد، در حال ساخت بوده و تا پایان سال جاری آماده نصب و راه اندازی خواهد شد. 
آفریده قیاسی با بیان این كه در نتیجه پی گیری ها و پایش مستمر روند اجرایی سایر بخش های اجرایی طرح های توسعه فازهای 13 و 14 و 24-22 پارس جنوبی، علیرغم همه محدودیت های موجود، طی سال گذشته پیشرفت های مناسبی در بخش تاسیسات پالایشگاهی این فازها نیز بدست آمده است، عنوان كرد: در حال حاضر ردیف اول و دوم پالایشگاه فاز 13 و ردیف اول پالایشگاه فاز 24-22 راه اندازی شده است و سایر ردیف های شیرین سازی این پالایشگاه ها نیز با فاصله كم طی ماه های آتی آماده بهره برداری خواهند بود. 
مدیر برنامه ریزی و كنترل طرح های شركت نفت و گاز پارس با بیان این كه پایش و كنترل مستمر طرح های بزرگ در مراحل انتهایی كار، از دقت و حساسیت به مراتب بالاتری برخوردار است، خاطر نشان نمود: اگرچه به صورت طبیعی پیشرفت عددی پروژه ها در مراحل انتهایی كار، ارقام نسبتا پایینی هستند، این فعالیت ها در دستیابی موفقیت آمیز به اهداف طرح، نقش و اثرگذاری بسیار مهمی را ایفا می كند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: