تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۰۷
تعداد بازدید: ۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، زیر بار همه فشار ها و تحریم های غربی به استقلال کامل در ساخت شناورها و تجهیزات نظامی رسیده ایم از الحاق چند ناوشکن و زیردریایی به این ناوگان خبرداد و گفت: ساخت ناوشکن سهند به پایان رسیده و به این ناوگان ملحق می شود.
به گزارش مارین نیوز، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع حادثه برای ناوشکن دماوند در سال گذشته در شهرستان انزلی، اظهار داشت: از همان روزهای ابتدایی احیای دوباره این ناوشکن در دستور کار قرار گرفت.
امیر دریادار حسین خانزادی با بیان اینکه انتظار می رود براساس وعده ها داده شده تا پایان سال جاری کار احیای ناوشکن دماوند به اتمام برسد، افزود: در روزهای آینده کار بلوک چینی و نصب بدنه در حوضچه نیروی دریایی آغاز می شود.
به گفته این مسئول در تلاش هستیم تا این ناوشکن با وضعیت بهتر و پیشرفته تر نسبت به گذشته با بهره گیری از توان و پتانسیل داخلی احیای و برای انجام عملیات در دریای خزر آماده شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به ظرفیت ناوگان دریایی جنوب کشور از الحاق شناورهای جدید در کلاس ناوشکن جمهوری اسلامی و همچنین ناو جماران خبرداد و گفت: کار ساخت ناوشکن سهند نیز به پایان رسیده و موارد آزمایش آن نیز طی شده و در ماه های آینده به نیروی دریایی ملحق می شود.
وی به برخی ویژگی های این شناور در مقایسه با نمونه های قبلی آن اشاره و خاطرنشان کرد: این شناور دارای سامانه های دفاعی جدید در حوزه آفندی و پدافندی است.
دریادار خانزادی همچنین با بیان اینکه طی ماه های آینده همچنین شاهدالحاق ناوشکن دنا نیز خواهیم بود، ادامه داد: ساخت این ناوشکن در صنایع دریایی شهید درورشی وزارت دفاع در حال انجام بوده و مراحل پایانی خود را طی می کند.

برگزاری مسابقات جام دریایی با حضور 10 کشور در ایران 
وی یکی دیگر از برنامه های نیروی دریایی ارتش را الحاق یک فروند زیردریایی تماما ایرانی به ناوگان جنوبی اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به ظرفیت و پتانسیل و توان متخصصان داخلی در راستای حفظ تمامیت ارضی و برقراری امنیت در دریاهای تحت حاکمیت ایران حرکت می کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش به برگزاری مسابقات جام دریا طی ماه آینده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این رقابت ها در راستای توسعه تعاملات بین کشورهای حاشیه دریای خزر با هدف خزر دریایی صلح و دوستی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش میزبان این مسابقات در حوزه غواصی در دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر است، تصریح کرد: 10 کشور در این مسابقات شرکت می کنند.
به گفته این مسئول مسابقات در بین تکاروان و رقابت بین ناوهای رزمی به میزبانی کشور آذربایجان برگزار می شود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: