تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۱۰
تعداد بازدید: ۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
سرپرست امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران گفت: ترغیب تولید کنندگان و سازندگان ایرانی به ساخت کالاهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب و معرفی آنان به مجریان طرح و متقاضیان کالا و تقویت بنیه مالی آنان از طریق خریدهای مستمر، تفسیری کامل از حمایت از کالای ایرانی است.
به گزارش مارین نیوز، سرپرست امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه ایجاد ساختاری منسجم با توجه به وظایف سازمانی، توجه به درآمدها و هزینه‌ ها و همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص در چند ساله اخیر باعث پیشرفت چشمگیر این شرکت در زمینه خودکفایی در بخش‌ های مختلف پالایشگاهی، انتقال گاز و گازرسانی شده است، اظهار داشت: در بخش پالایشگاهی تقریباً درصد بالایی از تجهیزات مربوط به شیرین ‌سازی و نم ‌زدایی و جداکننده‌ ها و کمپرسورهای هوا و گاز و همچنین قطعات یدکی مربوط به آنان در داخل کشور ساخته و امکان ساخت مابقی آنان نیز قطعاً میسر است.
حمید نجفی در ادامه افزود: در بخش انتقال گاز نیز مهم‌ ترین دستاورد ما ساخت توربوکمپرسور گازی و نیز قطعات حساس تجهیزات دوار مانند روتور، پره انواع توربین‌ها، اسکرابرها و کولرهای هوایی است.
وی توضیح داد: در بخش مواد شیمیایی نیز می‌توان اعلام نمود که موارد مورد نیاز صنعت گاز که از مصرف بسیار بالا و قیمت گزافی برخوردارند، مانند آنتی‌ فوم‌ های مواد شوینده توربین ‌ها، کربن‌اکتیو، مولکولارسیوها و کاتالیست‌ ها در داخل کشور ساخته شده و در این موارد به خودکفایی بسیار نزدیک شده‌ ایم.
نجفی با بیان این که حمایت از ساخت داخل در شرکت ملی گاز ایران از خیلی پیش ‌تر شاید حدود ۳۰ سال پیش شکل گرفت، گفت: در بخش گاز رسانی نیز با تکمیل فرآیند ساخت کنتورهای گاز آلتراسونیک که در آینده بسیار نزدیک شاهد آن خواهیم بود، می‌ توان به جرأت گفت که در این بخش صد در صد به خودکفایی خواهیم رسید.
وی با اشاره به این که بدون خوداتکایی نمی‌توان خودکفا شد، گفت: اصطلاح خوداتکایی تمام زمینه‌ های فرهنگی، نظامی، سیاسی و اقتصادی را در برمی‌گیرد، در حالی که خودکفایی تنها ناظر بر جنبه‌ های مادی است و یا به تعبیر دیگر، خودکفایی فقط از منظر اقتصادی قابل توجه است.
نجفی تصریح کرد: ترغیب تولید کنندگان و سازندگان ایرانی به ساخت کالاهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب و معرفی آنان به مجریان طرح و متقاضیان کالا و تقویت بنیه مالی آنان از طریق خریدهای مستمر، تفسیری کامل از حمایت از کالای ایرانی است.
سرپرست امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران در پایان اظهار داشت: رویکرد شرکت ملی گاز ایران همیشه انتقال تکنولوژی از سازندگان معتبر خارجی به داخل کشور، پشتیبانی از شرکت‌ های دانش‌ بنیان و طبقه‌ بندی آنان مطابق با نیازهای این شرکت به‌ ویژه در بخش پالایشگاهی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: