تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۱۴
تعداد بازدید: ۱۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قانون کاهش گوگرد در سوخت کشتی ها با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی تهیه و برای تصویب به دولت ارسال شد.
به گزارش مارین نیوز، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست دریایی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، در زمینه کاهش گوگرد از سوخت کشتی ها از کشورها خواست تا نسبت به کاهش آن اقدام کنند، اظهار داشت: بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری سازمان بنادر و دریانوری قانون کاهش گوگرد از سوخت را تهیه و به دولت ارسال کرده است و اکنون منتظر تصویب آن هستیم. 
پروین فرشچی با بیان اینکه IMO زمان اجرای آنرا از سال 2020 تعیین کرده است گفت: تا زمان تعیین شده باید کشورها نسبت به حذف گوگرد اقدام کنند اما این کاری است که هم برای دولت و هم وزارت نفت هزینه بر است بنابراین تصویب و اجرای آن به میزان همکاری وزارت نفت بستگی دارد. 
وی اظهار داشت: اما سازمان محیط زیست وظیفه خود مبنی بر نوشتن قانون کاهش گوگرد در سوخت کشتی ها، فازبندی و چگونگی اجرا را انجام داده است. 
فرشچی در پاسخ به اینکه در صورت عدم اجرای تعهد در زمان تعیین شده جریمه ای متوجه کشورها می شود گفت: اگر کشوری در زمان تعیین شده به تعهد خود عمل نکند از سوی سازمان بین المللی دریانوردی جریمه ای متوجه آن کشور نمی شود اما ممکن است در دریافت مجوز برای تردد و رفتن از کشوری به کشور دیگر با مشکل مواجه شوند چون بعد از پایان زمان تعیین شده این مورد هم به عنوان یکی از پارامترها برای اخذ مجوز، کنترل می شود. 
وی تاکید کرد: فرصتی که سازمان بین المللی دریانوردی به کشورها داده با همین هدف است که کشورها در این فاصله بتوانند کارهای لازم را انجام دهند و بعد از آن تردد کشتی ها با مشکل مواجه می شود و حتما قادر به اخذ مجوز تردد نخواهند بود. 
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به تردد سالانه حدود 40 هزار کشتی در تنگه هرمز در خلیج فارس و دریای عمان، با حذف گوگرد از سوخت علاوه بر اینکه شاهد کاهش گازهای گلخانه ای خواهیم بود، قطعا هوای پاک تری نسبت به اکنون خواهیم داشت، این موضوع را با وزارت نفت مطرح کردیم و امیدواریم این کار هر چه زودتر به نتیجه برسد. 

موافقت IMO با کاهش 50 درصد انتشارات و آلودگی های گاز گلخانه ای تا سال 2050 
پس از برگزاری جلسه کمیته حفاظت محیط دریایی MEPC، سازمان بین المللی دریانوردی IMO به طور رسمی متعهد به کاهش دست کم 50 درصدی انتشارات و آلودگی های سالانه گاز کلخانه ای GHG تا سال 2050 شد. 
این توافق در حالی حاصل شد که اکثریت اعضای MEPC در این جلسه از استراتژی پنج ساله کاهش دست کم 50 درصدی انتشارات گاز گلخانه ای GHG تا سال 2050 حمایت کردند.


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
از سازمان محیط زیست انتظار میرود در انتخاب مدیران بخصوص در بخش دریایی تجدید نظر کرده و از مدیران با تجربه مرتبط با دریا در حوزه های مدیریتی استفاده نمایید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: