تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۱۵
تعداد بازدید: ۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
با تلاش کارکنان منطقه عملیاتی بهرگان، لوله‌های بارگیری نفت‌خام گوی شناور SBM در این منطقه با موفقیت تعویض شد.
به گزارش مارین نیوز، از روز جمعه 11 خردادماه با همکاری واحدهای عملیات دریایی، مهندسی بهره‌ برداری، تیم غواصی و HSE شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه بهرگان مراحل کار عملیات تعویض لوله‌ های بارگیری با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، رعایت مسائل ایمنی، ارزیابی کاهش ریسک و نیز موضوع پر اهمیت جلوگیری از آلودگی نفتی دریایی (OIL POLLUTION) مواد خطرناک و ریسک‌ های احتمالی غیر‌قابل پیش‌ بینی بررسی و در نهایت روز شنبه 12 خردادماه کار تعویض لوله‌ ها بدون هیچگونه وقفه‌ ای آغاز شد.


در این عملیات موفقیت‌ آمیز که حدود 6 روز از زمان چیدمان و ریسه کردن لوله‌ ها‌ی جدید بارگیری در لنگر‌گاه با شناور‌های شایما و مون‌ لایت، لیما، آدیش 2 و پارمیدا به طول انجامید کار جداسازی لوله‌ های قدیمی از SBM و تحویل آن به شناور مون‌ لایت برای انتقال به لنگرگاه و بستن لوله‌ های جدید SBM به طور کامل انجام شد.
در این عملیات، واحدهای عملیات دریایی، تیم غواصی، مهندسی بهره‌ برداری، ایمنی، مهندسی بهره‌ برداری خشکی و ناخدای آدیش 2 به طور مستمر و مستقیم ایفای نقش کردند.
گفتنی است، با وجود سپری شدن تاریخ مصرف و صدمات فراوانی که به لوله‌ های بارگیری ترمینال صادراتی نفت‌ خام SBM منطقه بهرگان، وارد شده بود، عملیات صادرات نفت‌ خام توسط واحد عملیات دریایی به طور روزانه و مرتب انجام می گردید.
با توجه به ورود نفت آزادگان برای صادرات از منطقه بهرگان و پیش‌ بینی افزایش تانکرهای صادراتی به منظور صادرات بهینه، ضرورت ایمن‌ سازی و اطمینان از عدم آلودگی مواد نفتی از برنامه‌ های در دست اقدام منطقه بود. بر همین اساس، عملیات تعویض لوله‌ های ارتجاعی قدیمی با لوله‌ های جدید در دستور کار قرار گرفت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: