تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۱۹
تعداد بازدید: ۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
باستان شناسی زیر آب در جدیدترین کشف، محموله‌ ای شگفت انگیز از آثار باستانی در عمق آب‌ های جاوای اندونزی را شناسایی کرده است.
به گزارش مارین نیوز، کارشناسان اولین بار در دهه ۱۹۸۰ در آب‌ های دریای جاوای اندونزی شواهدی از وجود یک کشتی غرق شده باستانی را پیدا کردند.
باستان شناسان به تازگی با انجام غواصی موفق به کشف یافته‌ هایی جدید درباره این کشتی شده اند. ساخت آن متعلق به حدود ۸۰۰ سال پیش و محموله آن شامل انواع ظرف و اشیای سفالین، عاج فیل و  صمغ رزین بوده است.


با وجود آنکه بدنه کشتی به تدریج و طی قرن‌ها از بین رفته است، اما بخش زیادی از محموله سالم باقی مانده است و باستان شناسان در حال تحقیق و خارج کردن این گنجینه ارزشمند هستند.
کارشناسان کشور چین را سازنده این کشتی می‌ دانند، زیرا بر روی اشیا شواهدی از مهر‌های باستانی کشور چین وجود دارد، اما به دلایلی از جمله توفان در آب‌ های دریای جاوا در نزدیکی سواحل کشور اندونزی غرق شده است.


محققان برآورد کرده اند که حدود یک صد هزار قطعه سرامیکی در کشتی وجود داشته و بخشی از آن در زمان غرق شدن کشتی خارج شده است.


برآورد سن کشتی و قدمت محموله‌ ها با استفاده از روش تخمین سن عنصر‌ها به وسیله روش کربن ۱۴ که در باستان شناسی بسیار مشهور و نتیجه‌ های آن قابل اتکاست انجام می‌ شود.


پژوهشگران با مطالعه برروی گنجینه داخل کشتی احتمال می‌ دهند که اشیا قدمتی بیشتر از زمان ساخت کشتی دارند و به احتمال زیاد در زمان وجود روابط تجاری و بازرگانی بین کشور‌های چین و ژاپن و در راه رسیدن به کشور ژاپن این کشتی غرق شده است.


کارشناسان اعتقاد دارند زمان ساخت کشتی متعلق به زمان حکمرانی خان‌ های مغول بر کشور چین بوده است.
پژوهش‌ های بیشتر درباره این محموله و  برگزاری نمایشگاه از آثار به دست آمده به وسیله باستان شناسان در حال انجام است.





منبع:Dailymail


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: