تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۲۱
تعداد بازدید: ۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
شرکت خطوط کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان یکی از دو خط کشتیرانی خود به مقصد ایران را متوقف کرده و در مورد دیگر خط کشتیرانی خود به مقصد این کشور تا قبل از ۴ نوامبر، یعنی موعد اجرای تحریم های جدید آمریکا علیه ایران تصمیم گیری خواهد کرد.
به گزارش مارین نیوز از رویترز، شرکت خطوط کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان یکی از دو خط کشتیرانی خود به مقصد ایران را متوقف کرده و در مورد دیگر خط کشتیرانی خود به مقصد این کشور تا قبل از 4 نوامبر، یعنی موعد اجرای تحریم های جدید آمریکا علیه ایران تصمیم گیری خواهد کرد.
شرکت هاپاگ لوید که مقر آن در هامبورگ قرار دارد و پنجمین شرکت بزرگ کانتینری جهان محسوب می شود گفته، بر اساس مهلت تعیین شده از سوی دولت آمریکا، فرآِند توقف حمل محصولاتی که در فهرست کالاهای تحت تحریم دولت آمریکا قرار دارد را آغاز کرده است.
این گروه کشتیرانی اعلام کرده که خود به صورت مستقیم هیچ گونه خدمات کشتیرانی ای در زمینه حمل محموله های ایران ارائه نمی داده و در این زمینه از شرکایش استفاده می کرده است. «یکی از این دو خط خدمات کشتیرانی متوقف شده و خط دیگر تحت بازنگری قرار دارد.»
این شرکت گفته، در انتظار روشن تر شدن جزئیات تحریم های جدید آمریکا علیه ایران است تا مشخص شود که کدام فعالیت ها در دوران قبل از اجرای تحریم ها مجازند تا بر اساس آن تصمیمات نهایی در خصوص ارائه خدمات به ایران اتخاذ شود.
شرکت ام اس سی، دومین شرکت کشتیرانی کانتینری جهان هم ماه گذشته اعلام کرد که ثبت سفارشات جدید برای حمل کالا به ایران را متوقف می کند، اما محموله های قابل قبولی نظیر مواد غذایی را تا زمان آغاز رسمی اجرای تحریم ها به مقصد ایران حمل خواهد کرد.
شرکت مرسک لاین، بزرگترین شرکت فعال در زمینه حمل و نقل کانتینری هم گفته در حال بازنگری در فعالیت های خود در ایران است.
شرکت هاپاگ لوید، همانند دو شرکت ام اس سی و مرسک، خدمات خطوط کشتیرانی به مقصد ایران را از طریق کشتی های شخص ثالث و از بندر جبل علی امارات انجام می داد.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: