تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۴۹
تعداد بازدید: ۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
قایق مجهز به باتری جگوار مدل V20E توانست رکورد سرعت در دریا را بشکند.
به گزارش مارین نیوز، یک قایق برقی مسابقه ای به نام جگوار وکتور موفق شد رکورد سرعت قایق های برقی در حین حرکت در آب را بشکند.
Peter Dredge مؤسس جگوار وکتور سوار بر قایق ساخت خود توانست با سرعت 88.62 مایل بر ساعت معادل 142 کیلومتر بر ساعت به طول 8 مایل در دریاچه کانیستون در کامبریای انگلیس، رکورد جدیدی را در این زمینه به ثبت برساند.  


قایق یادشده توانست رکورد قبلی سریع ترین قایق برقی که در سال 2008 ثبت شده بود را بشکند. این رکورد برابر با 123.6 کیلومتر در ساعت بود.
شرکت مهندسی Williams Advanced کار طراحی و تولید موتور برقی و سیستم های کنترل این قایق را بر عهده داشته است. سخت ‌افزار استفاده ‌شده شبیه چیزی است که جگوار در مسابقات فرمول E (مسابقات اتومبیل‌رانی با خودروهای برقی) از آن بهره گرفته است. باتری های این قایق 320 کیلوگرم وزن داشته و قادر به تولید 220 کیلووات ساعت انرژی هستند. 


جگوار قرار است تا 2020 با تولید خودروهای سنتی خداحافظی کند. خودروی برقی Jaguar I-Pace امسال راهی بازار می‌شود و توسعه خودروهای برقی بخشی از استراتژی جدید این کمپانی است که قایق الکتریکی پرسرعت نیز بخشی از آن تلقی می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: