تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۵۳
تعداد بازدید: ۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه مدیریت دارایی‌ های فیزیکی در صنعت نفت موضوع بسیار مهمی است، گفت: وجود 240 سازه دریایی و بیش از 125 دستگاه توربین در خلیج ‌فارس نشان ‌دهنده میزان اهمیت و ارزش بالای تاسیسات است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در چهارمین نشست شورای راهبردی و کمیته علمی نخستین همایش مدیریت یکپارچگی در صنعت نفت و گاز ساحل فراساحل که به میزبانی این شرکت برگزار شد افزود: در شرکت نفت فلات قاره ایران از دو سال گذشته یک کمیته تخصصی برای مدیریت دارایی ‌های فیزیکی تشکیل شده و امیدواریم بر اساس برنامه‌ ریزی انجام شده بتوانیم در این زمینه در شرکت ‌های نفتی دولتی پیشقراول باشیم.


حمید بورد با بیان اینکه مدیریت دارایی فیزیکی بحث تازه ‌ای در دنیاست و شاید در کشور ما هم قدمت این موضوع به یک دهه نرسد، گفت: متاسفانه در سال ‌های سپری شده از عمر صنعت نفت در ایران، دارایی ‌های آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است، برای نمونه حریم خطوط لوله آنطور که باید و شاید حفاظت و نگهداری نمی ‌شود یا در اهواز، گناوه، گوره و ... شاهد تجاوز به حریم مخازن هستیم که باید برای جلوگیری از آن برنامه ‌ریزی شود.
در ادامه این همایش، مدیرکل نگهداری و تعمیرات وزارت نفت نیز در سخنانی بر ضرورت توجه بیشتر به مدیریت دارایی ‌های فیزیکی در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: با توجه به تاسیسات و دستگاه ‌های ارزشمندی که در صنعت نفت ساحلی و فراساحلی کشور وجود دارد، نگهداری از این تاسیسات از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است و امیدوارم برگزاری این همایش بتواند در جهت رسیدن به این هدف بزرگ کمک کند. 
علیرضا اصل‌ عربی، جهش نرم‌ افزاری توسط دانشگاه ‌های کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به پیچیده بودن مباحث نرم ‌افزاری مدیریت دارایی‌ های فیزیکی، دانشگاه ‌ها باید به این موضوع ورود کرده و کشور را از وابستگی به شرکت ‌های خارجی در این زمینه رها کنند.
همچنین ابوالقاسم رحمانی مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی نیز با بیان اینکه تاکنون بیش از 3 هزار کیلیومتر خطوط انتقال نیرو در کف دریا توسط این شرکت نصب شده است، نگهداری از این سرمایه بزرگ را بسیار مهم دانست.
محمد راعی نیز در این جلسه به بیان اهداف، برنامه ‌ها و اقدامات انجام شده در راستای برگزاری نخستین همایش مدیریت یکپارچگی در صنعت نفت و گاز فراساحل پرداخت. 
به گفته وی، این همایش در روزهای 4 و 5 تیرماه جاری در تهران برگزار می‌ گردد.
در ادامه این جلسه، حاضران به بیان دیدگاه ‌ها و نظرات خود در راستای برگزاری همایش و پیشنهادهایی برای مدیریت هرچه بهتر دارایی ‌های شرکت ‌ها پرداختند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: