تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۵۸
تعداد بازدید: ۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: در مراسم روز جهانی دریا‌ها و اقیانوس ها، مشکلات و دغدغه‌های تحقیقات در زمینه دریا‌ها و اقیانوس‌ها مطرح و بررسی شد.
به گزارش مارین نیوز، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در مراسم روز جهانی دریا‌ها و اقیانوس‌ها، اظهار داشت: منابع دریایی ارزشمند و عظیمی در سطح کشور وجود دارد که باید راه‌های شناخت این منابع و بهره برداری از آن‌ها به درستی مدیریت شود.
بهروز ابطحی با بیان اینکه در مراسم امروز به ۵ موضوع فناوری و علمی توجه شده است، گفت: استخراج مواد و انرژی نوین، از موضوعات مهم این مراسم بود و باید به توریسم، اکو توریسم و آبزی پروری دریایی توجه شود.
ابطحی با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ کشتی تحقیقاتی در سطح جهان در زمینه دریا‌ها و اقیانوس‌ها مشغول فعالیت هستند، افزود: در آمریکا بیش از ۵۰ کشتی و در حاشیه کشور‌های اطراف ایران یعنی در کشور ترکیه و کره جنوبی حدود ۳۰ کشتی در زمینه تحقیقات دریایی فعالیت دارند.
وی گفت: منابع و هزینه‌های کشور‌های مختلف در زمینه دریا و تحقیقات دریایی حدود ۱/۵ درصد تا ۴/۵ درصد است، به طوری که در کشور کرواسی و نروژ بالای ۴ درصد از هزینه‌ها صرف تحقیقات دریایی می‌شود.
ابطحی افزود: علاوه بر رشد علمی در زمینه اقیانوس شناسی باید به کیفیت نیز توجه شود و تجهیزات اقیانوس شناسی و تحقیقات در زمینه اقیانوس شناسی باید افزایش یابد.
وی در ادامه به یکی از مشکلات در زمینه دریا‌ها و اقیانوس‌ها اشاره و تاکید کرد: حجم عظیم وجود زباله‌های پلاستیکی در سطح دریا‌ها و اقیانوس‌ها یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی محسوب می‌شود، چنانچه این مشکل در اروپا به طور کامل کنترل و این زباله‌ها به بازیافت خوبی تبدیل شده است و باید در کشور ما نیز این فعالیت صورت گیرد.


منبع: iribnews.ir
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: