تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۶۳
تعداد بازدید: ۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی به‌ منظور حمایت از اساتید دانشگاهی که در تدوین نقشه راه فناوری‌ های دریایی مشارکت داشته ‌اند، گرنت و بسته های حمایتی اعطا می نماید.
به گزارش مارین نیوز، یکی از برنامه ‌های ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی از ابتدای تشکیل و تاکنون حمایت از فعالیت ‌های علمی و فناورانه اساتید دانشگاهی در حوزه علوم و فناوری‌ های دریایی بوده و سعی شده تا حد امکان ارتباط ستاد با دانشگاه‌ ها تقویت و حمایت‌ های لازم از مراکز علمی به‌عنوان  یکی از اهرم‌ های توسعه فناوری‌ ها صورت پذیرد. در همین راستا این ستاد برای اساتید دانشگاهی که در تدوین نقشه راه فناوری‌ های دریایی  مشارکت داشته ‌اند، گرنت ها و برنامه ‌های حمایتی در نظر گرفته است. 
حمایت از چاپ مقالات ISI در مجلات برتر حوزه مهندسی دریا، حمایت از فرصت ‌های مطالعاتی کوتاه ‌مدت ویژه اساتید دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، طرح تحقیقاتی پسا دکتری و طرح پژوهشی، همچنین حمایت از رساله‌ دکتری و چاپ کتب تخصصی در حوزه علوم و فناوری ‌های دریایی از جمله گرنت ها و برنامه‌ های حمایتی است که برای اساتید دانشگاهی فعال که در روند تدوین نقشه راه دخیل هستند در نظر گرفته‌ شده است. 
بر اساس این گزارش، نخستین  جلسه داوری و بررسی گرنت های پژوهشی در سال 97 با حضور اعضای کمیته داوری در محل ستاد برگزاری شد. در این جلسه  یک طرح پژوهشی، یک رساله‌ دکتری، یک طرح فرصت مطالعاتی کوتاه ‌مدت، 7 مقاله و یک کتاب مورد تأیید اعضای کمیته جهت حمایت قرار گرفت. 
لازم به ذکر است، از سال 96 تاکنون تعداد حمایت‌ های تخصیص ‌یافته در این ستاد، در راستای تدوین 34  مقاله، 5 طرح پژوهشی، 4 رساله دکتری و 2 حمایت از کتاب همچنین 1 طرح پسا دکتری خلاصه می ‌شود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: