تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۶۵
تعداد بازدید: ۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
در پی انتشار اطلاعیه درخواست امداد و نجات دریایی توسط مرکز فرماندهی عملیات نجات دریایی پاکستان، ۱۳ دریانورد توسط نفتکش ایرانی "آرک" نجات یافتند.
به گزارش مارین نیوز، در پی انتشار اطلاعیه درخواست امداد و نجات دریایی توسط مرکز فرماندهی عملیات نجات دریایی پاکستان در ساعت ۱۰:۴۵ صبح روز ۲۰ ژوئن (٣٠ خرداد )، فرمانده و پرسنل کشتی نفتکش"آرک" از جمله کشتی های شرکت ملی نفتکش ایران بدون فوت وقت به منظور نجات جان ۱۳ دریانورد شناور صیادی "النعیمی" وارد عمل شدند.


‌‎کاپیتان محمد برنجی فرمانده کشتی آرک طی گزارشی به امور عملیات شرکت ملی نفتکش ایران و پس از دریافت اعلام خطر از سوی مرکز امداد و نجات کراچی با اعلام آماده باش و به همراهی پرسنل این کشتی برای نجات جان این ۱۳ دریانورد در شرایطی که در حال عزیمت به خلیج فارس بود تغییر مسیر داد و به سمت موقعیت این شناور صیادی در دریای عرب و در جنوب پاکستان حرکت کرد.


‌‎این عملیات نجات که به دلیل شرایط بسیار بد جوی و دریای طوفانی دارای پیچیدگی های فنی بسیار زیادی بود با انجام مانورهای بسیار فنی کشتی آرک با هدایت فرمانده و پرسنل این نفتکش و پس از انتقال آب، مواد غذایی و نگهبانی از فاصله نزدیک و رسیدن بالگردهای نیروی دریایی پاکستان به محل، حدود ساعت ۱۷ با موفقیت به پایان رسید. 
‌‎در طول این عملیات، کشتی نفتکش افرامکس آرک با ناوهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط رادیویی بوده است و موفقیت نفتکش آرک نیز توسط این ناوها به فرماندهی چابهار گزارش شد. 


پیش از این و در اردیبهشت ماه سال جاری کشتی نفتکش "آپاما"به فرماندهی کاپیتان مهدی مسیح زاده ۴ماهیگیر ایرانی گرفتار شده در طوفان را درحوالی جزیره خارک نجات داد.
‌‎آذرماه سال گذشته هم کشتی نفتکش غول‎پیکر "Stream" به فرماندهی کاپیتان محمود باغستانی موفق به نجات 5 ماهیگیر سریلانکایی شد که قایقشان در آب ‎های اقیانوس هند واژگون شده بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: