تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۷۰
تعداد بازدید: ۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
همایش بین ‌المللی پرورش ماهی در مزارع دریایی با حضور 130 شرکت داخلی و دانش بنیان دریایی مرتبط و همچنین 23 شرکت فعال خارجی در اتاق بازرگانی تهران برگزار می ‌شود.
به گزارش مارین نیوز، با همکاری مشترک سازمان شیلات ایران، اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران و هماهنگی شرکت‌ های خارجی فعال در زمینه ‌های مختلف مرتبط با امور پرورش ماهی در قفس، همایش بین ‌المللی پرورش ماهی در قفس، سیزدهم تیرماه امسال در اتاق بازرگانی تهران برگزار خواهد شد.
در این ارتباط معاون آبزی ‌پروری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در این همایش،  23 شرکت فعال در زمینه پرورش ماهی در قفس از کشورهای نروژ، فرانسه، اسپانیا، هند، چین و استرالیا حضور خواهند داشت، اظهار داشت: زمینه ‌های فعالیت شرکت ‌هایی که در این همایش حضور می ‌یابند، شامل مطالعه، طراحی و ساخت قفس، تجهیزات وابسته، تولید بچه ماهیان دریایی، تولید خوراک و افزودنی ‌ها، خدمات کارشناسی و بهداشتی و سایر موارد مرتبط با پرورش در مزارع دریایی است.
حسینعلی عبدالهی هدف اصلی از برگزاری این همایش را جذب همکاری بیشتر شرکت‌ های خارجی و جلب حمایت سفارتخانه‌ ها و سازمان ‌های داخلی مرتبط با آبزی ‌پروری در قفس دانست و گفت: از آنجاکه این همایش یک ‌روزه خواهد بود، لذا فرصتی برای طرح و بحث مسائل علمی، صنفی، اداری، کارشناسی و مدیریت نیست.
وی بیان داشت: همچنین 130 شرکت داخلی مرتبط با پرورش ماهی در قفس در همایش مذکور حضور خواهند یافت.
به گفته عبدالهی، اتاق فکر همایش نیز شامل مدیران سازمان شیلات، سازمان تحقیقات علوم شیلاتی، دامپزشکی، محیط ‌زیست، ریاست جمهوری، بانک کشاورزی، صندوق بیمه، بخش خصوصی و اتحادیه تولید و تجارت آبزیان است.
معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران، تصریح نمود: سیاست‌ های کلی همایش و همکاری در برنامه ‌ریزی و اجرا از وظایف این اتاق فکر است.
وی با تاکید بر اینکه سخنرانان همایش، شرکت ‌های خارجی خواهند بود، اظهار نمود: مدعوین داخلی شامل تمام فعالان و سرمایه‌ گذاران و تولید کنندگان ماهی در قفس در هفت استان ساحلی کشور و نیز چند استان داخلی هستند.
 معاون آبزی ‌پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه هرگونه فعالیتی در توسعه پرورش ماهی در قفس کمک به تولید ملی محسوب می ‌شود، گفت: این همایش یک همایش معرفی اجناس مصرفی نیست، بلکه معرفی اجناس و خدمات کارشناسی در ارتقای تولید میلی است.
 به گفته وی، صنعت پرورش ماهی در قفس در کشور ما یک صنعت نوپا است و با وجود آنکه شرکت ‌های خوبی در داخل کشور در تمام زنجیره‌ های مرتبط با این صنعت داریم ولی استفاده از تجربه و تکنیک شرکت ‌های خارجی نیز در این میان نادیده گرفته نخواهد شد. همچنین صنعت آبزی ‌پروری علاوه بر اینکه یک صنعت صادراتی و ارزآور است، یک صنعت تولیدی نیز محسوب می ‌شود.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه ‌گذاران پرورش ماهی در مزارع دریایی، برنامه ‌های مفصل و جامعی برای صادرات محصولات خود دارند، گفت: ورود به بخش پرورش آبزیان در قفس، کمک به توسعه صادرات غیر نفتی در جهت منافع ملی تلقی می ‌شود.
دبیر همایش بین المللی پرورش ماهی در دریا ۲۰۱۸ (پرورش ماهی در قفس) نیز هر گونه فعالیتی در توسعه پرورش ماهی در دریا  کمک به تولید ملی  خواند و تاکید نمود: افزایش مصرف سرانه آبزیان یا صادرات آبزیان هر دو امری بسیار ارزشمند و در راستای منافع ملی است.
محمد ابراهیم اسماعیلی با اشاره به اینکه  صنعت قفس در کشور ما یک صنعت نوپا است و علی رغم آنکه شرکت های خوبی در داخل کشور در همه زنجیره این صنعت داریم گفت: با توجه به گستردگی دانش و علم در زمینه های مختلف از جمله این صنعت رو به رشد  استفاده از تجربه و تکنیک شرکت های خارجی در پیشرفت و توسعه بسیار مهم و تاثیر گذار است.
وی همچنین گفت: یک اتاق فکر در فضای مجازی تشکیل شده که شامل 38 نفر از مدیران و بزرگان شیلات، تحقیقات، دامپزشکی، محیط زیست، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانک کشاورزی، صندوق بیمه و 14 نفر هم از بخش خصوصی و اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، می باشد. سیاست های کلی همایش و همکاری در برنامه ریزی و اجرا، از وظایف این اتاق فکر است.


گفتی است، همایش بین المللی پرورش ماهی در قفس ( Cage Culture 2018) در تاریخ 13 تیرماه 1397 در اتاق بازرگانی واقع در تهران برگزار خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: