تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۸۴
تعداد بازدید: ۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: برای نخستین بار در بنادر شمالی کشور محموله ۳ هزار تنی از بندر امیرآباد به بندر آستارا کابوتاژ شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به موقعیت استراتژیک، منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا اظهار داشت: هم اکنون بنادر سواحل دریای خزر در کشورهای همسایه سه برابر حجم تجارت موجود در دریای خزر ظرفیت دارند و با توجه به این شرایط، رقابت شدیدی برای جذب کالا و فعالیت‌های بندری و دریایی وجود دارد که در این راستا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.


حسین چراغی با اشاره به  ظرفیت نهایی بندر تجاری آستارا و نقش مهم این بندر در منطقه افزود: در حال حاضر طراحی بندر آستارا برای ایجاد ظرفیتی معادل دو و نیم میلیون تن در سال برای کالاهای غیرنفتی و حدود یک تا یک و نیم میلیون تن جهت غلات و مابقی جهت کالاهای عمومی پیش بینی شده است.
وی با قدردانی از همکاری و تعامل بسیار خوب اداره کل گمرک آستارا در انجام این محموله کابوتاژی به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تصریح کرد: برای نخستین بار در بنادر شمالی کشور، محموله 3 هزار تنی کلینکر به صورت کابوتاژ از بندر امیر آباد به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بارگیری و در اسکله این بندر پهلوگرفت.
چراغی  با بیان اینکه محموله این کشتی پس از تخلیه، به بارانداز راه آهن آستارا منتقل خواهد شد خاطر نشان کرد: این محموله 3 هزار تنی از طریق خط آهن آستارا به مقصد گرجستان توسط واگن بارگیری می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه ایستگاه راه آهن آستارا و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا مکمل همدیگر هستند بر لزوم توجه هرچه بیشتر مسئولین عالی ذیربط به ایجاد و توسعه حمل و نقل ترکیبی در این منطقه تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، کران بری یا کابوتاژ رویه‌ای است که کالای داخلی از یک گمرک مرزی به گمرک مرزی دیگری در قلمرو گمرکی از راه دریا یا رودخانه مرزی حمل می‌شود.
منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با 60 هکتار وسعت، نخستین بندر در شمال کشور است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شد.
عملیات احداث بندر تجاری آستارا در فروردین ماه سال 1388 توسط شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه آغاز شد و فاز نخست آن در فروردین ماه 1392 به بهره برداری رسید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: