تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۸۷
تعداد بازدید: ۱۸۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
با توجه به کیفیت خوب دستگاه‌ ها طراحی و ساخت ۶ دستگاه مکنده غلات برای تخلیه بار از کشتی به شرکت ماشین سازی واگذار شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل کارخانه ماشین سازی اراک با بیان اینکه کیفیت بالای دستگاه های مکنده غلات ساخته شده توسط متخصصان داخلی باعث رونق تولید در این کارخانه شده است، اظهار داشت: پروژه 8 دستگاه مکنده غلات با ظرفیت 600 تن در ساعت جهت تخلیه غلات از کشتی، برای بندر شهید بهشتی چابهار طراحی گردیده که این تولید ملی 16میلیون یورو ارزش اقتصادی برای کشور در پی داشته است.
جعفر صفری افزود: با توجه به خاص بودن مواد خام پروژه، تامین این مواد در داخل کشور و جایگزین نمودن آنها قدری زمانبر شده است ولی با تامین مواد خام، کار ساخت و نصب پروژه با موفقیت در حال انجام است.
صفری گفت: با توجه به کیفیت بالا در ساخت تجهیزات مورد نظر در شرکت ماشین سازی اراک و حصول اطمینان از سوی شرکت آلمانی، شش دستگاه بعدی نیز به کارخانه ماشین سازی اراک واگذار شده است که در این قرارداد سهم ماشین سازی اراک از 11 درصد پروژه قبلی به 51 درصد رسیده است و سهم شرکت آلمانی 49 درصد است.




منبع: iribnews.ir
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
سلام
تو رو به خدا بعنوان رسانه پیگیری کنید که دستگاههای مکنده پنوماتیکی به روز هستن یا دستگاههای مکانیکی برند دیگه که تو کشورهای اطراف هم استفاده میکنن و دارن جایگزین میکنن چند تا نکته :
مناقصه شش فروند طوری چیده شد که دقیقا مشخصات دستگاه شرکت آلمانی (شرکت نایرو) گفته شده بود فقط اسم شرکت نیومده بود
- دستگاههای پنوماتیکی کم کم از دور خارج شدن بدلیل راندمان کمتر و سرعت کمتر و هزینه نگهداری بیشتر
تو همون مناقصه شرکت ویگان هم بود و همچنین شرکت معتبر بولر با جوینت شدن با یه شرکت دولتی داخلی (ایزوایکو )بعنوان سازنده شرکت کردن
پیشنهادهای جذابی به سازمان بنادر دادن که دستگاه 1000تنی میدن یا دستگاه 600 تنی مکانیکی با قیمت پنوماتیکی میدن ( همش مستنداتش موجود هست) بولر تمایل داشت وارد بازار ایران بشه و توافق کرده بود کل پروژه های خاور میانه رو بیاره ایزوایکو بسازه این یعنی اشتغال زایی یعنی نجات ایزوایکو و کارگران ..
جلسات متعدد با معاون فنی سازمان بنادر گذاشته شد با مدیر کل فنی نگهداری منتهی چون مناقصه چیده شده بود طفره رفتن و رد کردن اصلا مناقصه از اول طوری چیده شده بود که شرکت آلمانی برنده بشه مثلا اون شرکت دستگاه ماکزیمم 600 تنی تولید میکنه تو مناقصه هم 600 تنی اومده بود در صورتیکه دستگاه 1000 تنی بولر داشت به قیمت 600تنی هم میداغد چون میخاست ورود کنه ولی قبول نکردن مشخصات فنی اسناد مناقصه دقیقا منطبق با دستگاه آلمانی حتی یه واو هم پس و پیش نداشت البته بعدا همون مدیرکل و تیم بازداشت هم شدن برای پروژه های مختلف
قیمت در مناقصه قیمتی بود که خود شرکت آلمانی زیر قیمت تمام شده خودش بود همزمان برا یه کشور دیگه دستگاه داشت میساخت میتونید تحقیق کنید که قراردا بعد از بقرنده شدن چقد تعدیل خورد و الحاقیه خورد
شرکت بولر یه شرکت بسیار معتبر در ساخت ماشین آلات صنایع مثل آرد و برنج و شکلات سازی هست حدود 40 درصد کارخانه های دنیا از ماشین آلات بولر استفاده میکنن داخل ایران هم نمایندگی داره
بعنوان یه کیس میتونید تحقیق کنید با بولر تهران مصاحبه کنید با ایزوایکو با سازمان بنادر و ....
ناراحتی بنده از این هست که چطور مثل آب خوردن یه شرکت معتبر که قرارداد انتقال تکنولوژی رو داشت فرای دادن و تکنولوژی روز دنیا رو با تکنولوؤی 30 سال قبل جایگزین کردن
یک مشکل اصلی اینجا بود که بولر سویسی بود و تو مسایل مالی کاملا شفاف و اهل پول شویی و موارد دیگه نبود
حالا درسته که ماشین سازی با شرکت آلمانی جوینت شد و کار انجام داد ولی مشکل از ماشین سازی نبود اصل ماجرا حای دیگه بود
حتی آقایون سازمان بنادر حاضر نشدن مناقصه رو عوض کنن هم مکانیکی و هم پنوماتیکی بزارن بعدا کار گروه فنی بررسی کنه و دستگاه بهتر از نظر تکنولوژی و فنی و قیمتی رو انتخاب و برنده کنه حتی حاضر نشدن کارشناسان بولر و ایزوایکو جلسه فنی بزارن و معرفی کنن. بولر که این وسط ضرر نکرد چون تو کویت و عربستان و قطر و عمان بازاتر اونجا رو داره و دستگاههای مکانیکی تا 1200تن هم فروخته و نصب کرده.
اون زمان تیمی مدیریت سازمان بنادر رو داشتن که حدود یکسال بعدش همشون بازداشت شدن از مدیر عامل و مدیر فنی و ... حتی حراست
این یکی از پروژه ها بود که اینجوری کار خودشون رو پیش بردن و در ظاهر هم کسانیکه نمیدونن و خبر فوق رو میخونن میگن چه خوب ولی نمیدونن بین خوب و خوبتر با شرایط مالی مشابه چطور کشور رو محروم کردن
واااای وااای چقد باید تاسف خورد تو این مملکت با این مدیریت البته نه همه جا چون جاهای خوب هم کم نداریم.
وطن پرست
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
0
0
با سلام و ادب
ممنون از ارسال نظر خوبتون اقای ساسان
بله داستان خوب و عالی تر هیچ وقت در این کشور و سیستم مدیریتی فعلی جایی نداره کل مقاله رو که بخونید میبینید که با افتخار از سهم ۵۱ درصدی این قراداد نسبت به ۱۱ درصد پروژه قبل یاد شده اصلا منکر مثبت بودن و بهبود روند دو قرار داد نیستم اما دوستان و مهندسین و اقایون مدیران لطفا به این نکته توجه بفرمایید که اون پدر بیامرز مبنا و امکانات و سطح ماشین سازی اراک رو بر چه مبنا و معیاری گذاشت که به خداوندی خدا حتی خاورمیانه که هیچ مدیران المانی اقرار میکردند فقط دو شرکت ماشین سازی در این سطح در اروپا وجود داشته یکی در المان غربی بوده و دیگری در یوگوسلاوی !!!
م
مدیران و مسولان توانمند فعلی حتی این کارخانه یا ابر کارخانه رو چندین سال ورشکسته و زمین گیر کردند و هر دور یه رییس جمهور برای خودنمایی دم از راه اندازی اون زد . اونم با ساپورت دولتی و حذف رقبای خارجی .
خداکنه یه مصدق دیگه ظهور کنه تا عمر کاریمون تموم نشده واقعا ما نسل سوخته بودیم حتی نتونستیم با اون همه سختی و بدبختی که درس خوندیم نتیجه تلاشمون رو برای کشورمون استفاده کنیم . چه حسرت های بدل ما دهه ۵۰ و ۶۰ موند که تو هیچ کجایی دنیا نمیشه گفت حسرت .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: