تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۸۸
تعداد بازدید: ۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، بازسازی و نوسازی خطوط لوله پروژه های فراساحل و ساحل را در راستای دستیابی به تولید پایدار امری ضروری دانست.
به گزارش مارین نیوز، دبیر نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچگی دارایی ها در نفت و گاز ساحلی و فراساحلی ضمن تشریح اهداف و ضرورت ‎های برگزاری این کنفرانس، اظهار داشت: به دلیل فرسودگی های موجود در خطوط لوله، توجه به مدیریت یکپارچگی دارایی در نفت و گاز بحثی انکارناپذیر است.
ابوالقاسم رحمانی افزود: باید اتفاقاتی که منجر به وقوع حوادث وسیع در دریا می شود را بررسی کرد و بروز حوادث مشابه می تواند ابعاد سیاسی و اقتصادی به همراه داشته باشد.
رحمانی با بیان اینکه مخزن چاه، تأسیسات سرچاهی، خطوط انتقال و ترمینال ها در بخش ساحل و فراساحل صنعت نفت قرار دارد، افزود: دارایی‎ها در دریا به خاطر شرایط محیطی نرخ زوال بالاتری نسبت به خشکی دارند و توجه به این موضوع اهمیت خاصی به مدیریت دارایی ها در این بخش می دهد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران تاکید کرد: جدا از مسائل اقتصادی، تبعاتی همچون افت فشار گاز در زمستان، می تواند برای کشور مشکلات جدی ایجاد کند و همین مسائل است که جایگاه مدیریت دارایی های فیزیکی در بخش ساحل و فراساحل صنعت نفت ایران را بالا می برد.
رحمانی ادامه داد: این کنفرانس ترویج فرهنگ حفاظت از سرمایه های موجود را دنبال می کند و شناسایی فرصت ها و چالش ها، بیان تجربیات و درس ها، شناسایی شرکت های صاحب دانش و تجربه و جمع آوری بانک اطلاعاتی از دیگر اهداف این کنفرانس است.
وی در پایان اظهار کرد: پیاده سازی مدیریت یکپارچه دارایی ها و کمک به هم سوکردن توانایی‎های داخلی و خارجی برای صیانت از سرمایه ملی در صنعت نفت امری ضروری است؛ بنابراین در این راه باید تجربه و دانش لازم شناسایی و به کارگیری شود.

گفتنی است، نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‎ها در نفت و گاز ساحلی و فراساحلی از سوی شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی و با همکاری شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت پایانه های نفتی، ملی حفاری و نفت خزر در روزهای ۴ و ۵ تیرماه ۱۳۹۷ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: