تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۹۰
تعداد بازدید: ۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت اعلام نمود: نظام‌ نامه استانداردهای ملی مدیریت یکپارچگی دارایی‌ های فیزیکی صنعت نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل تدوین می‌ شود.
به گزارش مارین نیوز، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچگی دارایی ها در نفت و گاز ساحلی و فراساحلی، اظهار داشت: کل درآمد ارزی صادرات کشور در سال گذشته حدود 90 تا 95 میلیارد دلار بود که 50 میلیارد دلار به نفت خام و 20 میلیارد دلار به فرآورده ها و پتروشیمی ها تعلق داشت.
حبیب‌ الله بیطرف، اعلام نمود: نظام ‌نامه استانداردهای ملی مدیریت یکپارچگی دارایی ‌های فیزیکی صنعت نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل تدوین می ‌شود.
معاون وزیر نفت عنوان داشت: نظام‌ نامه مدیریت دارایی ‌های فیزیکی در سال ۹۳ تدوین و ابلاغ شد و تدوین نظام‌ نامه استانداردهای ملی این مقوله هم اکنون در دستور کار است.
این مقام مسئول افزود: نقش حائز اهمیت صنعت نفت ایران در سطح جهان و اوپک، سهم ۷۰ درصدی فرآورده ‌های این صنعت از سبد صادراتی کشور، برخورداری از حجم قابل توجه ذخایر نفت و گاز و مواردی از این دست، اهمیت مدیریت دارایی‌ های فیزیکی این صنعت را دوچندان می کند.
معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با بیان این‌که مدیریت یکپارچگی دارایی‌ ها در صنعت نفت به کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره ‌وری، افزایش ایمنی، مصرف بهینه انرژی و بهبود تعامل سازمان با محیط زیست می ‌انجامد، تصریح نمود: مدیریت یکپارچگی دارایی ‌ها نه تنها در دارایی‌ های فیزیکی، بلکه درباره دیگر سرمایه‌ های سازمان از جمله سرمایه انسانی و دارایی‌ های اطلاعاتی و مالی نیز باید مدنظر قرار گیرد.
به گفته بیطرف، مدیریت دارایی‌ فیزیکی به ویژه در فراساحل صنعت نفت به واسطه آسیب‌ پذیری بیشتر و همچنین برخورداری این بخش از میلیاردها دلار دارایی، اهمیت فراوان دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: