تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۹۳
تعداد بازدید: ۲۵۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
معاون اول رییس جمهور مجموعه گردشگری دریایی مارینا در منطقه آزاد انزلی را افتتاح و مورد بهره برداری قرار داد.
به گزارش مارین نیوز، معاون اول رییس جمهور صبح امروز (سه شنبه) با حضور در اسكله مارینا واقع در منطقه آزاد انزلی مجموعه گردشگری دریایی مارینا را افتتاح كرد و با توضیحات مسئولین و مدیران این طرح در جریان ظرفیت های پذیرش گردشگران قرار گرفت. 
ساخت موج شكن ها و ایجاد حوضچه آرامش اسكله تفریحی مارینا مجتمع بندری كاسپین منطقه آزاد انزلی سال گذشته همزمان با حضور رییس جمهور در فروردین ماه آغاز و تا پایان سال گذشته با سرمایه گذاری بخش خصوصی به اتمام رسید.
احداث اسكله های مارینا به عنوان مهمترین زیرساخت عملیاتی نمودن گردشگری دریایی در دریای خزر مطرح است كه ازسوی سازمان منطقه آزاد انزلی بعنوان مهمترین زیرساخت فعال سازی گردشگری دریایی در دریای خزر در دستور كار قرار گرفته و با امكان پهلوگیری حدود ۳۰۰ شناور در این اسكله تفریحی گام مهمی در جهت ایجاد و توسعه گردشگری دریایی و اشتغال زایی در این بخش از صنعت گردشگری برداشته می شود. 
گفتنی است، میزان اشتغال زایی اسكله های مارینا ۱۵۰ نفر خواهد بود كه مجموع سرمایه گذاری این سازمان و بخش خصوصی در حدود ۴۰ میلیارد تومان است.


اسحاق جهانگیری پس از افتتاح مجموعه گردشگری دریایی مارینا از موج شكن شرقی بندر كاسپین نیز بازدید كرد.
معاون اول رییس جمهور همچنین صبح امروز در جریان سفر به منطقه آزاد انزلی بزرگترین مجموعه تفریحی و گردشگری آكواریوم و باغ خزندگان ایران را افتتاح و از بخش های مختلف آن بازدید كرد. 
بزرگترین مجموعه تفریحی و گردشگری آكواریوم و باغ خزندگان ایران در زیربنایی به مساحت بیش از ۱۰ هزار متر مربع و در چهار طبقه با سرمایه گذاری بخش خصوصی كشور تركیه در محدوده فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی احداث شده است. 
گفتنی است، این مجموعه شامل بزرگترین تونل آكواریوم كشور به طول ۴۰ متر و باغ خزندگان كشور، شهربازی سرپوشیده، بولینگ، سینمای چند بعدی است كه برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی كرده است.


به گزارش مارین نیوز، اسحاق جهانگیری در سفر امروز خود به استان گیلان در آیین افتتاح پروژه های زیرساختی، گردشگری و صنعتی و راه اندازی كریدور بین المللی چین ـ قزاقستان ـ ایران اظهار داشت: آمریكا به دنبال آن است كه جنگ اقتصادی علیه ملت ایران ایجاد كند و با استفاده از همه ابزارها شرایط سختی را برای مردم بوجود آورد و با فشار اقتصادی مردم را در تنگنا قرار دهد اما ما باید مقاومت كنیم و تلاش مسئولین كشور نیز این است كه با برنامه ریزی اجازه ندهند كه زندگی برای مردم سخت شود. 
معاون اول رییس جمهور افزود: فشار آمریكا در مرحله نخست این است كه منابع درآمدی ایران را یا از بین ببرد یا محدود كند و یا در امكان دسترسی ما به منابع درآمدی كشور اخلال كند چرا كه آنها می دانند كه بخش عمده ای از درآمد كشور وابسته به فروش نفت است و در اجلاس اخیر اوپك نیز شاهد آن بودیم كه حتی با روسیه و عربستان نیز توافق شده بود كه میزان تولید نفت كشورهای عضو اوپك افزایش پیدا كند تا اگر تحریم ها باعث كاهش تولید سهم ایران شد، تغییری در تامین نفت برای آنها ایجاد نشود. 
وی ادامه داد: محدودیت روابط بانكی و تحریم نظام بانكی ایران از دیگر برنامه های آمریكا است و آنها تلاش می كنند رابطه نظام بانكی ایران با دنیا را از بین ببرند تا اگر موفق شدیم به كشوری نفت بفروشیم برای انتقال و جابه جایی پول با مشكل مواجه شویم. 
دكتر جهانگیری با بیان اینكه آمریكا در تلاش است در نظام بانكی ایران، كشتیرانی، حمل و نقل و سایر زمینه های دیگر محدودیت ایجاد كند، تصریح كرد: اینها برنامه و طراحی های دشمن است و ما در مقابل فرصت هایی استثنایی در اختیار داریم تا اجازه ندهیم شوك های وارده از سوی دشمنان باعث آزار مردم كشورمان شود. 
معاون اول رییس جمهور تاكید كرد: دولت در این مسیر مصمم است و تمام دانش و تجربه خود را به كار خواهد گرفت البته ممكن است كه اشكالات و اشتباهاتی نیز وجود داشته باشد كه باید با كمك نخبگان و صاحب نظران این اشكالات را اصلاح كنیم. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه استان گیلان استانی چند بعدی است و توسعه این استان نباید در یك بخش و یك جهت متمركز شود، تصریح كرد: یكی از جهت گیری های اصلی در مسیر توسعه باید توجه به بخش خدمات باشد چرا كه امروز در بسیاری از كشورهای مهم صنعتی، بخش خدمات سهمی در حدود ۷۰ درصد در تولید ناخالص داخلی آنها دارد و اگر چه عنوان صنعتی بر این كشورها اتلاق می شود اما آنچه توسعه این كشورها را شكل می دهد بخش خدمات است. 
دكتر جهانگیری با بیان اینكه در فرایند توسعه استان گیلان باید اصلاحات و تغییراتی ایجاد شود، گفت: توسعه استان باید به گونه ای دنبال شود تا مردم اثرات توسعه را بر زندگی خود بیشتر احساس كنند. 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینكه سهم كشاورزی در تولید ناخالص داخلی استان گیلان سهمی عمده دارد برلزوم توجه بیشتر به بخش خدمات و صنعت در این استان تاكید كرد و اظهار داشت: استان گیلان از نظر توانمندی نیروی انسانی، وجود نخبگان و چهره های فرهیخته استانی برجسته است و زیرساخت های خدادادی نیز در این استان منحصر به فرد بوده و زمینه توسعه صنایع متناسب با شرایط استان فراهم است.
وی ادامه داد: باید با اتكا به نیروی انسانی استان گیلان و با حمایت های دولت تغییرات لازم در جهت گیری توسعه استان ایجاد شود به گونه ای كه این تغییرات در زندگی مردم تعیین كننده باشد و مردم احساس كنند كه وضعیت آنها هر سال نسبت به سال گذشته بهبود می یابد. البته این جهت گیری در كل كشور باید وجود داشته باشد اما در هر استان متناسب با ظرفیت ها و شرایط خود دنبال شود. 
دكتر جهانگیری در ادامه با تاكید بر اینكه منطقه آزاد انزلی می تواند یكی از كانون های مهم توسعه باشد كه بخشی از بار توسعه استان گیلان را بر دوش بكشد، خاطر نشان كرد: منطقه آزاد انزلی می تواند و باید به یكی از قطب های تجاری كشور تبدیل شود و حجم مبادلات تجاری و ترانزیت كشور را افزایش دهد. 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به افتتاح كریدور چین ـ قزاقستان ـ ایران یكی از مهمترین ظرفیت های توسعه ای كشور از نظر تاریخی ـ فرهنگی، منطقه ای و بین المللی را جاده ابریشم دانست و گفت: هیچ كس نمی تواند سهم، نقش و جایگاه تاریخی ایران را از جاده ابریشم حذف كند. 
وی افزود: خیلی ها تلاش كردند كه بگویند می توان ایران را دور زد و بدون ایران كریدور تعریف كرد اما جاده ابریشم یكی از مهمترین و موثر ترین تجربه های تمدنی بشر بوده و هر كس امروز به دنبال احیای جاده ابریشم است باید به این تمدن توجه كند و باید بداند كه می توان جاده ابریشم را احیا كرد اما آنچه كانون تاریخی و تمدنی جاده ابریشم بوده است را نادیده گرفت. قطعاً ایران باید در جاده ابریشم نقش كلیدی داشته باشد. 
دكتر جهانگیری روابط جمهوری اسلامی ایران با چین را روابط راهبردی توصیف كرد و با بیان اینكه چین شریك نخست تجاری ایران است به ۳۷ میلیارد دلار حجم مبادلات تهران و پكن اشاره و خاطر نشان كرد: ما علاقمند هستیم روابط خود را با چین و كشورهای آسیای میانه ارتقا دهیم و همبستگی ما با این كشورها به معنای آن است كه هیچ تحریمی علیه ملت ایران كارساز نخواهد بود. 
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: این اشتباه آمریكا است كه تصور می كند می تواند كشوری مانند ایران با ظرفیت های گسترده را به زانو درآورد. ایران تاكنون نه به كسی زور گفته و نه اهل زور شنیدن است. جمهوری اسلامی ایران می خواهد كشوری مستقل باشد و از حقوق بین المللی و حقوق ملت خود استفاده كند و زیر بار حرف زور هیچ كشوری نخواهد رفت. 
وی با اشاره به مذاكرات ۱۸ ماه ایران و كشورهای ۱+۵ و توافق برجام گفت: مذاكرات، استدلال ها و توافق بوجود آمده نشان داد كه ما كشوری اهل گفتگو، مذاكره و منطق هستیم اما اهل تسلیم حرف زور و حرف بی منطق نیستیم و حاضر نیستیم حقوق ملت خود را قربانی زورگویی دیگران كنیم. 
دكتر جهانگیری با تاكید بر اینكه باید كریدور های مختلف حمل و نقلی كشور را افزایش دهیم به فعالیت گسترده بنادر جنوب كشور اشاره كرد و گفت: علاوه بر بنادر شهید رجایی، امام و خرمشهر، حجم ظرفیت بندر چابهار در طول چند سال اخیر چند برابر افزایش یافته و از ۲.۵ میلیون تن به ۸ میلیون تن رسیده و هنوز نیز روند توسعه را طی می كند و خطوط ریلی آن به راه آهن سراسری كشور متصل شده و برنامه ریزی برای اتصال آن به راه آهن افغانستان و آسیای میانه نیز انجام شده است. 
معاون اول رییس جمهور با تبریك به خاطر افتتاح و راه اندازی كریدور چین ـ قزاقستان ـ ایران، از دست اندركاران و تلاشگران اجرای این برنامه قدردانی كرد و گفت: ایران كشوری نیست كه با وجود ظرفیت های متعدد و كریدور های مختلف حمل و نقلی بتوان آن را محدود كرد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
آنچه بیش از همه شهرهای ساحلی ما نیازمند آن هستند، نمادهای فاخر و مرتفع شهریست که تبدیل به مرکزیت یک مجموعه گردشگری شود. یک نماد بلند وعظیم در مجاورت دریا که مجموعه هایی مانند مارینا و آکواریوم و استخر و ... را در مجاورت خود جا داده و همگی در داخل یک مجتمع گردشگری گرد آیند.

هم اکنون فقدان این انسجام و یکپارچگی بوضوح احساس میگردد. این باعث شده که شهرهای ساحلی علاوه بر نداشتن یک سمبل و نماد معروف، مجموعه و مکان مشخصی برای گردشگران نداشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: