تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۵۰۱
تعداد بازدید: ۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برنامه پایش آنلاین سایت مرجانی خلیج چابهار در جنوب استان با استفاده از فناوری جدید آغاز شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر، اظهار داشت: به منظور پایش لحظه‌ ای وضعیت سلامت کلنی‌ های مرجانی موجود در خلیج چابهار، بررسی اثرات تغییر اقلیم در دراز مدت و همچنین استرس‌ های محیطی بر روی مرجان‌ های دریایی، این اداره کل اقدام به نصب دیتا لاگر DST- CTD به ابعاد میکرو کپسول در بستر دریا و محدوده اکوسیستم‌ های مرجانی کرد.
نیره پورملائی افزود: این میکروکپسول‌ های دیتا لاگر با توجه به برنامه‌ های تنظیمی در حافظه آن‌ ها به طور خودکار و طولانی مدت اقدام به ثبت فاکتور‌های فیزیکی آب از جمله دما، عمق، فشار و ... در بازه‌ های زمانی معرفی شده به آن می‌ کنند.
وی ادامه داد: از مزیت‌ های دیگر این دیتا لاگر‌های میکرو قابلیت نصب بر روی گونه‌ های جانوری آبزی به منظور ثبت ویژگی‌ های رفتاری و وضعیت محیطی آنان است.
پور ملایی تصریح نمود: یکی از برنامه‌ های این مجموعه افزایش میکروکپسول‌ ها در اکو سیستم‌ های آبی استان بر اساس پارامتر‌های محیطی مورد نیاز است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اضافه نمود: قبل از توسعه اسکله شهید بهشتی چابهار حدود ۲۰ هزار کلنی مرجانی از محدوده طرح توسعه اسکله به سایت جدیدی در خلیج چابهار منتقل شد و به صورت دوره‌ ای سلامت این مرجان‌ ها با همکاری معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست پایش می‌ شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: