تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۵۰۴
تعداد بازدید: ۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
دبیرخانه مسابقات شناور‌های هوشمند در نظر دارد جهت بالا بردن کیفیت و آشنایی بیشتر شرکت ‌کنندگان از اصول پایه ‌ای مهندسی دریا و مهندسی معماری کشتی دوره‌ های آموزش فشرده تحت عنوان طراحی شناورها، تحلیل‌ های هیدروستاتیکی و هیدرودینامیکی و همچنین مراحل و روش‌ های ساخت مدل ‌های کامپوزیتی و چوبی را در دانشگاه صنعتی شریف برگزار نماید.
به گزارش مارین نیوز، مسابقات شناور‌های هوشمند همزمان با چهارمین جشنواره دریا مسیر پیشرفت با توجه به حضور گسترده و استقبال در دوره‌ های قبلی در پاییز سال ۱۳۹۷ توسط دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش ‌بنیان دریایی برگزار خواهد شد که به نفرات برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا می شود.
دبیر اجرایی مسابقات شناور‌های هوشمند با اشاره به پیشینه برگزاری این رویداد، اظهار داشت: مسابقات ملی شناور‌های هوشمند از سال ۱۳۸۷ با هدف ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه، ارتقاء سطح علمی دانشجویان و ترویج فرهنگ دریایی توسط قطب علمی هیدرودینامیک و دینامیک متحرک‌ های دریایی دانشگاه صنعتی شریف تدوین و برنامه‌ ریزی شد.
علیرضا کاظمی پور افزود: دوره‌ های اول تا چهارم این مسابقات به ترتیب در سال‌ های ۱۳۸۷، ۱۳۹۰، ۱۳۹۲، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ برگزار شد، که در دوره‌ اخیر تعداد ۳۲ تیم از ۱۹ دانشگاه سراسر کشور ثبت‌ نام کردند.
دبیر اجرایی مسابقات شناور‌های هوشمند با اشاره به اینکه دوره ششم مسابقات نیز در ۱ تا ۳ آبان ماه سال ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد، بیان نمود: تاکنون ۲۴ تیم در این مسابقات از دانشگاه‌ های صنعتی شریف، صنعتی بیرجند، دانشگاه فنی حرفه ‌ای کرمانشاه، امام خامنه‌ ای، صنعتی بابل، باهنر ترمان، بوعلی سینا، خلیج ‌فارس، فردوسی مشهد، دریانوردی چابهار، آموزش عالی پاسارگاد، آموزش عالی خاوران و ارگان‌ های مختلف از جمله جهاد خودکفایی نداجا و موسسه آموزش کشتیرانی ثبت‌ نام کرده اند.
کاظمی پور گفت: این مسابقات در دو رده‌ هوشمند و کنترل از راه دور برگزار می ‌شود و شامل دو آیتم سرعت و قابلیت مانور و همچنین یک آیتم ویژه است. شرکت ‌کنندگان باید بدون برخورد با موانع و با بیشترین سرعت ممکن آیتم را تمام کرده و رکورد ثبت کنند. در این دوره از مسابقات آیتم ویژه تحت عنوان اطفاء حریق به‌ صورت تخصصی توسط کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفته و آیین ‌نامه آن در اساسنامه درج گردیده است. این بخش از مسابقه نیز به‌ صورت کنترلی و هوشمند اجرا خواهد شد و شناور‌ها باید در یک مسیر مشخص اهداف فرضی را شناسایی و با پاشش آب اطفاء حریق انجام دهد.
بر اساس این گزارش، دبیرخانه مسابقات در نظر دارد جهت بالا بردن کیفیت و آشنایی بیشتر شرکت ‌کنندگان از اصول پایه ‌ای مهندسی دریا و مهندسی معماری کشتی دوره‌ های آموزش فشرده تحت عنوان طراحی شناورها، تحلیل‌ های هیدروستاتیکی و هیدرودینامیکی و همچنین مراحل و روش‌ های ساخت مدل ‌های کامپوزیتی و چوبی را در دانشگاه صنعتی شریف برگزار نماید.

لازم به ذکر است، ثبت نام در این مسابقات رایگان می باشد.

اطلاعات بیشتر در وب گاه مسابقات: 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: