تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۵۲۹
تعداد بازدید: ۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ده پروژه ویژه از جمله توسعه ناوگان حمل و نقل تجاری کشور، توسعه حمل و نقل دریایی با ساخت شناورها برای ارتقای بهره وری عوامل تولید، بهبود فضای کسب و کار، ‌توسعه سرمایه گذاری در بنگاه های تولیدی، حمایت از صادرات غیر نفتی، مدیریت تراز تجاری و ... اجرا می شوند.
به گزارش مارین نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین روز از گردهمایی رؤسای سازمان‌ های صنعت، معدن و تجارت استان‌ های سراسر کشور که در ساختمان شهید الهی این وزارتخانه برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: پایداری تولید در کشور باید حفظ شود. تا پای جان به پای تولید بایستید و از همه امکانات محلی و ملی در این راه استفاده کنید.
محمد شریعتمداری با تأکید بر ضرورت کنترل و نظارت بر موضوع ثبت سفارش ‌ها برای جلوگیری از ورود اقلام کالایی غیر ضروری به کشور، یادآور شد: مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت اولین اطلاعیه خود را در خصوص شناسایی خودروهای وارداتی که از مبادی غیر قانونی و با استفاده از روش ‌های نامتعارف ثبت سفارش شده بودند، بهمن ماه پارسال منتشر کرد.
شریعتمداری خطاب به رؤسای سازمان‌ های صنعت، معدن و تجارت استان ‌ها، تصریح نمود: اگر یک واحد تولیدی در استانتان به خاطر سرمایه در گردش بخوابد شما مسؤولید. در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با همکاری استانداران بانکها را موظف به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی متقاضی بکنید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در نشست خبری روز شنبه خود گفت: مالیات بر ارزش افزوده و مالیاتهای تولید باید حذف شود و بر قیمت نهایی وارد شود همچنین تامین مالی پروژه ها و طرحها یکی از اقلام مهم قیمت تمام شده تولید است چرا که برخی از واحد های تولیدی نمی توانند از سرمایه در گردش استفاده کنند.
وی با بیان اینکه صنعت و معدن کشور پیشرفت های محسوسی داشته است، گفت: تعداد واحدهای صنعتی از ۸۵۴ واحد در اول انقلاب به ۸۴ هزار و ۲۸۷ واحد تا پایان سال ۱۳۹۶ رسید.
وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت افزود: در ۲ ماهه اول سال ۱۳۹۷ تسهیلات پرداختی بانک ها به واحدهای صنعتی افزایش ۱۳ درصدی داشته است این در حالی است که مشکل حدود ۶۷ درصد واحدهای تولیدی نقدینگی است.
شریعتمداری تصریح نمود: صادرات غیر نفتی در دو ماهه ابتدای سال جاری با 18.8 میلیون تن به 7.7 میلیارد دلار رسید که 5.8 میلیارد دلار در حوزه صنعت و بقیه با 21.9 درصد رشد در حوزه معدن بوده است. 
وی یاد آور شد: با وجود عدم قطعیت و فشار از خارج اما به دلیل علاقه مردم به کار و تلاش و تولید، در ۲ ماهه اول امسال ۲۲.۲ درصد تقاضا برای تاسیس واحدهای صنعتی افزایش داشته است همچنین پیش بینی سرمایه گذاری 44.9 درصد رشد دارد. 
شریعتمداری در ادامه با برشمردن ده پروژه ویژه در حوزه صنعت و تولد کشور گفت: طرح های توسعه ناوگان حمل و نقل تجاری کشور، توسعه حمل و نقل دریایی با ساخت شناورها، توسعه صنایع پوشاک با امکان سنجی خوشه های صنعتی، حمایت و تامین مالی از کالای ایرانی، حمایت از زنجیره تولید، توانمند سازی تولید و اشتغال پایدار، توسعه همکاری با کشورهای آسیایی و همسایه، فعال سازی معادن کوچک و تکمیل زنجیره فلزات اساسی پروژه های ویژه ای هستند که پیگیری می شوند.
وی تاکید کرد : این ده پروژه ویژه برای ارتقای بهره وری عوامل تولید، بهبود فضای کسب و کار، ‌توسعه سرمایه گذاری در بنگاه های تولیدی، حمایت از صادرات غیر نفتی، مدیریت تراز تجاری و ... اجرا می شوند. 
وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در ادامه افزود: برای تکمیل ظرفیت خالی واحدهای تولیدی ستاد ویژه ای تشکیل شد و بر این اساس ایدرو و ایمیدرو در مناطق محروم برای ایجاد اشتغال ماموریت یافتند. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: