تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۵۳۷
تعداد بازدید: ۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
مدیر اجرایی شرکت کشتیرانی فرانسوی CMA CGM به دلیل ترس این شرکت بزرگ از تحریم ‌های آمریکا علیه ایران، گفت: با توجه به عملکرد دولت ترامپ تصمیم گرفته ‌ایم مطابق قواعد رفتار و همکاری با ایران را متوقف نماییم.
به گزارش مارین نیوز از رویترز، شرکت کشتیرانی فرانسوی CMA CGM، سومین شرکت بزرگ کشتیرانی در حمل بارهای کانتینری روز گذشته اعلام کرد که در پی تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ‌ای و بازگرداندن تحریم‌ ها علیه تهران حمل بار به ایران را متوقف می ‌کند.
مدیر اجرایی شرکت CMA CGM در یک کنفرانس اقتصادی در جنوب فرانسه اعلام کرد‌: با توجه به عملکرد دولت ترامپ تصمیم گرفته ‌ایم به ارائه خدمات به ایران پایان بدهیم. 
رودولف سعاده تصریح نمود که همکاری این شرکت کشتیرانی را با شریک ایرانی ‌اش یعنی "شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL)" به حال تعلیق در آمده و این شرکت نمی‌ خواهد به تمامی از قواعد سرپیچی کند، چرا که از منظر تجاری حضور وسیعی در ایالات متحده دارد.
سعاده افزود: رقبای چینی ما کمی در این باره تردید دارند، شاید رابطه آنها با ترامپ به گونه‌ دیگری باشد، اما ما مطابق قواعد رفتار می ‌کنیم. 
مقامات این شرکت اعلام کرده ‌اند که تنش‌ های تجاری میان آمریکا و چین هنوز در حوزه کشتیرانی تأثیر آشکاری نداشته است اما همزمان متذکر شده‌ اند که به دقت پیگیر واکنش چین و کشورهای شرق آسیا در این زمینه هستند.
پیش از این نیز دیگر شرکت ‌های کشتیرانی بزرگی نظیر "مرسک لاین" از دانمارک و "ام‌ سی ‌اس" از سوییس اعلام کرده بودند که با ایران همکاری نخواهند کرد.

یادآور می شود، دونلالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همزمان با اعلام خروج از برنامه جامع اقدام مشترک گفت که تحریم‌ ها علیه ایران را باز می ‌گرداند. این تصمیم نگرانی‌ ها و مشکلاتی را برای شرکت ‌های طرف تعامل با ایران، به ‌ویژه اروپایی‌ ها ایجاد کرده است. دولت آمریکا در همین راستا از خریداران بزرگ نفت ایران خواسته است تا خرید نفت خام از ایران را متوقف کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: