تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۵۵۰
تعداد بازدید: ۲۳۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
جمعی از متخصصان کشور یکی از نیازهای اصلی اقتصاد نفتی کشور را که ارائه مشاوره در زمینه تامین قطعات حیاتی اکتشافات نفتی است را در اولویت کاری خود قرار دادند.
به گزارش مارین نیوز، ایرانی بودن یعنی تلاش مضاعف برای رسیدن به اهداف و خواسته ها. وقتی نیازی در کشور باشد و پاسخی برای آن نباشد، وظیفه سنگینی بر دوش متخصصان کشور محول می شود که برای تامین این نیاز تلاش کنند، بر همین اساس و با همین نگاه، جمعی از متخصصان کشور یکی از نیازهای اصلی اقتصاد نفتی کشور را که ارائه مشاوره در زمینه تامین قطعات حیاتی اکتشافات نفتی است را در اولویت کاری خود قرار دادند.
بر اساس گزارش ستاد خبری جشنواره ایران ساخت، گروهی از متخصصان داخلی کشور با هدف تامین خدمات مشاوره فنی برای کارفرمایان صنعت نفت و گاز خصوصاً در حوزه بالادستی با تمرکز بر بخش های اکتشاف، مهندسی نفت شامل توصیف مخازن، مهندسی مخازن، مهندسی تولید، برنامه ریزی چاه‌ها و نیز انجام مطالعات مربوطه به توسعه میادین و تهیه MDP اقدام به تاسیس شرکت کردند و در نهایت نیز با ثبت دانش بنیانی آن، خدمات مختلفی در این زمینه ارائه کردند.
شرکت مشاوران انرژی تهران نخستین شرکت دانش‌بنیان کشور در زمینۀ مطالعات بالادستی صنعت نفت محسوب می‌شود که از معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری، رتبۀ یک در زمینۀ مطالعات اکتشاف و استخراج نفت و گاز و بالاترین رتبۀ مطالعات کامل و سطح عالی شبیه‌سازی مخازن عظیم و پیچیده را دریافت کرده است. 
مدیر عامل شرکت مشاوران انرژی تهران در خصوص فعالیت این شرکت می گوید: شرکت بیستم مرداد سال 1370 تأسیس و در سال 1388 به گروه مپنا ملحق شد و با بیش از 25 سال تجربه در فعالیت‌های بالادستی صنعت نفت در کشور، تنها شرکت تخصصی و پیشتاز در این زمینه است که با اقتدار و تعهد ملی مبتنی بر مهندسی ارزش، توانسته در بیش از 50 پروژۀ اجرایی در میدان‌های نفت و گاز حضور یابد و گام‌های ارزشمندی در مسیر نیل به خوداتکایی کامل بردارد.
به گفته محمد باقر غنی زاده، ارایه خدمات فنی به صنعت نفت و گاز کشور در زمینه‌های اکتشاف، ارزیابی، توسعه، مدیریت و مهندسی، مدل‌سازی مخزن، زمین‌شناسی، فن‌آوری تولید بر پایۀ آخرین دستاوردهای علمی و فنی از رویکردهای اصلی کاری در این شرکت بوده است.
برخی دستاوردهای شرکت مشاوران انرژی تهران شامل ابتکارات و نوآوری ‌های دانشی در اجرای پروژه ‌های محوله در زمینه‌های توسعه‌ای، کاربردی، شیوه‌های اجرا و به‌ کارگیری بسته‌های نرم‌افزاری جدید، اجرای موفقیت‌آمیز پروژۀ مطالعه مخازن نفتی میدان نوروز و میدان نفت سفید، برگردان لرزهای در مخزن بنگستانِ میدان یاران شمالی، مطالعه مخازن گازی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، خدمات مشاوره و نظارت بر امور اجرایی تحتالارضی جهت طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی و اجرای پروژۀ تزریق گاز دیاکسید کربن می شود.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
در توسعه علم و فناوري و شاخص بودن در بين شرکتهاي دانش بنيان، نبايد ارائه خدمات در حوزه IT و ICT را خيلي بيش از حد پررنگ کرد چرا که بسياري از فعاليتهايي که در اين حوزه معرفي ميشوند صرفا ارايه يک نوع خدمات نوين هستند که عموما خدمات جديدي هستند که بر پايه «اپليکيشن نويسي» بنا شده اند. شايد اينها را نتوان در واقع رشدي در زمينه فناوري محسوب کرد هر چند ايده هاي نويي در کسب و کار هستند.

بايد اولويتهاي دانش و فناوري در کشور متناسب با نيازهاي واقعي صنعت و کاهش واردات و خروج ارز باشد. تمرکز شرکتهاي دانش بنيان و استارت آپها را بايد به سمت و سويي سوق داد که ايجاد ارزش افزوده واقعي و اشتغال زايي جديد و ايجاد درآمد مضاعف بنمايد.

مثلا وقتي ايران داراي يکي از بزرگترين ذخاير نفت و گاز جهان است ولي ساليانه بين 2-5 ميليارد دلار واردات فراورده هاي پتروشيمي دارد! و بسياري از قطعات و تجهيزات مورد نيازصنايع پتروشيمي وارداتي هستند بايد شرکتهاي بنيان را به اين سو سوق داد تا اين حجم عظيم واردات را متعلق به خود کرده و از اين سفره پر درآمد آماده داخلي بهره مند شوند. ايران با توجه به ذخاير نفت وگاز و قدمتي که در اين صنعت دارد بايد الان صاحب معتبرترين شرکتهاي طراح و سازنده تجهيزات صنعت نفت و گاز در جهان باشد و ميلياردها دلار صادرات به کشورهاي ديگر داشته باشد. آيا الان اينطور هست؟! چرا هنوز هم تمرکز کافي روي اين مهم نداريم؟

بايد بتوان نيازهاي واقعي کشور را به شرکتهاي دانش بنيان و علاقه مندان به تاسيس اين شرکتها معرفي کرد. هم اکنون انبوهي از فارغ التحصيلان بيکار رشته هاي مهندسي در کشور وجود دارند که علاقه مند به راه اندازي کسب و کار دانش بنيان هستند ولي عملا نميدانند که در چه زمينه اي مي توانند فعاليت کنند. راه اندازي يک «سايت اينترنتي» براي ارايه نيازهاي صنعتي دانش بنيان کشور که نيازمند سرمايه دانشي و نوين مي باشند ميتواند به جهت دهي شرکتهاي دانش بنيان کمک کند. از طرفي با توجه به وجود نيازهاي صنعتي در کشور، بازار فروش و درآمد شرکتها نيز تضمين شده ميباشد. در واقع با راه اندازي اين سايت اينترنتي از سوق يافتن شرکتهاي دانش بنيان به سمت رفع نيازهاي غيرضروري و بدون اولويت و لوکس در کشور جلوگيري ميشود. بايد توجه داشته باشيم که سرمايه هاي انساني و افراد نخبه و کارآفرين در کشور ما بينهايت نيستند بلکه اين ظرفيتها محدود است. پس بايد ساز و کاري انديشيد که از «نخبه ترين استعدادها» در جهت پوشش دادن «واقعي ترين نيازها» استفاده شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: