تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۵۵۲
تعداد بازدید: ۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این نکته که این سازمان بازگشت سود سرمایه گذاران را با ارائه تسهیلات مختلف تضمین می کند، گفت: سرمایه گذاران بدون دغدغه در اراضی بندری فعالیت کنند.
به گزارش مارین نیوز، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی روز چهارشنبه در همایش بین المللی صادرات از مسیر دریای کاسپین در ساری اظهار داشت: علاوه بر واگذاری زمین های مورد نیاز بندری برای ایجاد پایانه صادراتی و لجستیکی، تخفیف های تعرفه ای و تسهیلات یارانه ای نیز به سرمایه گذاران ارائه می شود.
محمد راستاد با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی شرائط جذابی را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است، ادامه داد: اگرچه بازار یابی همواره مورد تاکید است اما اگر چنانچه سرمایه گذاران نتوانند سود مورد نیاز خود را کسب کنند، تمدید اجاره زمین بندری، کاهش اجاره و کمک های موردی را در نظر خواهیم گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش بینی ترافیک قابل توجه دریایی در جمهوری اسلامی را داریم، اظهار داشت: با توجه به اهمیت تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه با ایران و از طرفی موقیعت مناسب ایران در دسترسی دریایی برای حمل و نقل و ترانزیت، گسترش روابط و توسعه اقتصادی را شاهد خواهیم بود.
وی به توسعه بندر چابهار اشاره کرد و گفت: امسال محموله گندم هندوستان به افغانستان از این بندر به صورت کانتینری انجام شده است.
راستاد با بیان اینکه در فاز نخست بندر چابهار ظرفیت جابجایی حدود هشت میلیون تن کالا بوجود آمده است، گفت: تا فاز چهارم این بندر مهم، ظرفیت این بندر در جابجایی کالا به 87 میلیون تن در سال افزایش می یابد.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به ظرفیت های بندری حاشیه دریای کاسپین اشاره نمود و گفت: در حال حاضر 135 میلیون تن ظرفیت بندری پنج کشور حاشیه دریای کاسپین است که سهم ایران 30 میلیون تن است.
وی ادامه داد: در حال حاضر در مجموع فقط 30 میلیون تن از ظرفیت های بندری حاشیه دریای کاسپین استفاده می شود و سهم ایران حدود 6 میلیون تن برابر با یک پنجم آن است.
راستاد با بیان اینکه تاکنون بنادر شمالی کشور فقط برای واردات بوده است، گفت: با مدرن شدن بنادر شمالی ایران در دریای کاسپین امروز شاهد افزایش جابجایی کالاهای وارداتی و توسعه صادرات از کاسپین هستیم.
وی از بندر امیر آباد به عنوان بندر مهم و استراتژیک در شمال ایران نام برد و گفت: حمل و نقل و تجارت دریایی از طریق کاسپین روز به روز در حال گسترش است.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به کریدور شمال به جنوب دریای کاسپین در جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود و گفت: امیدواریم نمایندگان کشورهای حاضر در این همایش با بازدید میدانی از ظرفیت های بنادر شمال ایران آشنا شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: