تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۵۶۰
تعداد بازدید: ۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یکی از محورهای توسعه این استان را رونق گردشگری دریایی دانست و گفت: در این راستا به زودی نخستین کشتی تفریحی ساخته شده در بوشهر به آب انداخته می ‌شود.
به گزارش مارین نیوز، یکی از ظرفیت‌‌ های مهم توسعه استان بوشهر وجود سواحل زیبا و بکر خلیج فارس است که این استان بیشترین طول مرز دریایی با این آبراه استراتژیک دارد.
وجود 937 کیلومتر مرزدریایی با خلیج فارس یکی از ویژگی‌ های استان بوشهر است که در این راستا طرح گردشگری دریایی در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای استان قرار گرفته است.

طراحی مناطق و دهکده‌ های ساحلی در استان
برای اجرای طرح‌ های گردشگری دریایی، مناطق و دهکده ‌های ساحلی در استان طراحی شده که این مهم در شهرهای ساحلی استان مستقر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به تدوین شش منطقه و دهکده گردشگری دریایی در استان، اظهار داشت: این طرح‌ها در بوشهر، عسلویه، تنگستان، کنگان، دیلم وگناوه  تدوین شده که با همکاری و مشارکت بخش خصوصی اجرایی می‌ شود.
ناصر امیرزاده ظرفیت گردشگری دریایی در عرصه درآمدزایی و اشتغالزایی را مورد اشاره قرار داد و  تصریح نمود: مسیر توسعه و پیشرفت استان بوشهر بر اساس دریا محوری و سرمایه‌ گذاری در عرصه گردشگری دریایی طراحی شده که با تحقق این مهم در رفع مشکلات اشتغالزایی استان موثر است.

به آب اندازی نخستین کشتی تفریحی استان بوشهر
وی با اشاره به جذب سرمایه ‌گذار در عرصه گردشگری دریایی، خاطر نشان نمود: با همکاری سرمایه‌ گذار بخش خصوصی به زودی نخستین کشتی تفریحی ساخته شده در بوشهر به آب انداخته می‌ شود.
امیرزاده با اشاره به وجود اسکله تفریحی، تصریح نمود: زیرساخت اصلی گردشگری دریایی اسکله تفریحی است که در این راستا برنامه ‌ریزی ویژه‌ ای تدارک دیده شده است.

صنعت گردشگری نقش به‌ سزایی در حل اشتغال استان دارد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت مهم اشتغال و درآمدزایی استان گردشگری است، افزود: با توجه به اینکه صنعت گردشگری نقش به ‌سزایی در برطرف کردن مشکلات اشتغال دارد این ظرفیت مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
هر چند اقدامات مهمی برای توسعه گردشگری دریایی استان بوشهر صورت گرفته ولی برای تبدیل این استان به  قطب گردشگری دریایی کشور باید تلاش بیشتری شود.
استان بوشهر در عرصه گردشگری دریایی قابلیت بالایی برخوردار است که  باید از بخش خصوصی برای توسعه گردشگری دریایی حمایت ویژه شود و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در اولویت قرار بگیرد.
 ورزش‌ها، بازی‌ها و تفریح‌های آبی در سواحل و مناطق دریایی استان می‌تواند بوشهر را به قطب تفریح‌های دریایی کشور تبدیل کند.

استان بوشهر بیش از 8 ماه از سال می‌ تواند پذیرای گردشگران باشد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ظرفیت استان بوشهر در عرصه گردشکری را مورد اشاره قرار داد و بیان نمود: استان بوشهر با وجود قابلیت‌های مهم گردشگری و سواحل زیبای خلیج فارس بیش از 8 ماه از سال می‌تواند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی  باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از وجود جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی فراوان در استان خبرداد و گفت: برخورداری از سواحل طولانی با حدود 900 کیلومتر مرز دریایی شامل سواحل ماسه ‌ای بندرحماد دیلم، سواحل ماسه ‌ای گناوه، سواحل بوشهر، دلوار و دل آرام، سواحل دشتی، دیر، کنگان، بنک، عسلویه، نخل تقی، سیراف، پرک و ساحل صخره‌ ای نای بند و هاله از جمله ظرفیت گردشگری دریایی استان است.
امیرزاده، جزیره خارگ، خارگو، شیف، عباسک، میر مهنا، نخیلو، جزیره ام‌الگرم و تهمادون را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان نمود: جزیره نخیلو که به بهشت پرندگان مشهور است یکی از زیباترین جزایر در جهان با مملو از پرندگان و لاک پشتان دریایی است که چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌ کند.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: