تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۵۷۲
تعداد بازدید: ۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه بصورت مجدانه در تلاش هستیم تا تصمیمات لازم برای جلوگیری از توقف فعالیت حمل و نقل دریایی را اتخاذ نماییم از وزیر راه و شهرسازی خواست گزارش هفتگی وضعیت حمل و نقل را به دولت ارائه دهد.
به گزارش مارین نیوز، معاون اول رییس جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی (25 تیرماه) به ریاست وی برگزار شد با اشاره به دیدار روز گذشته هیات دولت با رهبر معظم انقلاب و قدردانی از حمایت های ایشان از دولت برای عبور از مشكلات پیش رو، اظهار داشت: معتقدم با توجه به انسجام و وحدت بوجود آمده میان اركان مختلف نظام و همدلی مردم و مسئولان می توانیم به دشمن ثابت كنیم كه تحریم ها علیه ملت و كشور بزرگ ایران كارساز نیست.


اسحاق جهانگیری با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه در خصوص بسته پیشنهادی مقابله با تحریم های حمل و نقل دریایی، این گزارش را مفید توصیف كرد و كشتیرانی و حمل و نقل دریایی را یكی از بخش های پراهمیت در اقتصاد و تجارت كشور دانست و از وزیر راه و شهرسازی خواست ضمن تمركز ویژه بر حوزه حمل و نقل دریایی گزارش هفتگی وضعیت حمل و نقل را به دولت ارائه دهد تا دولت بصورت لحظه ای در جریان مسائل باشد تا بتواند راهكارهای لازم را به سرعت تدوین كند. 
رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینكه برنامه های دولت در حمایت از بخش خصوصی تغییر نكرده است؛‌ از رییس اتاق بازرگانی خواست تا با توجه به سیاست های كلان نظام، جلساتی را با فعالان بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی برگزار كرده و به دنبال راهكارهایی برای كمك به دولت در مقطع فعلی باشند. 
جهانگیری ادامه داد: طبیعی است كه در شرایط فعلی سیاست های دولت متناسب با وضعیت پیش رو تغییر می كند و دولت انتظار دارد بخش خصوصی با درك شرایط فعلی كشور كه از آن به عنوان جنگ اقتصادی تعبیر می شود، همراهی لازم را انجام دهد.
وی خاطر نشان كرد: قطعا با برنامه ریزی های انجام شده توسط دولت و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می توانیم بسیاری از نیازهای حیاتی كشور در مقطع فعلی را تامین كنیم و دولت در این زمینه دست یاری به سوی بخش خصوصی واقعی و دلسوز دراز می كند. 
معاون اول رییس جمهور با تاكید بر اینكه باید مردم را صادقانه در جریان واقعیت ها قرار دهیم و محدودیت های پیش رو را به اطلاع جامعه برسانیم، اظهار داشت: طبقات متوسط و ضعیف جامعه در شرایط تحریم تحت فشار جدی قرار می گیرند و باید به آنها به طور ویژه توجه كنیم تا زندگی و معیشت آنها دچار آسیب نشود.


در این جلسه وزیر راه و شهرسازی نیز با بیان اینكه مذاكرات و بررسی های لازم با بانك مركزی و سازمان برنامه و بودجه برای تدوین راهكارهایی جهت بی اثر كردن تحریم ها در حوزه حمل و نقل دریایی در دستور كار این وزارتخانه قرار دارد، ‌گفت: بصورت مجدانه در تلاش هستیم تا تصمیمات لازم را برای جلوگیری از توقف فعالیت حمل و نقل دریایی اتخاذ كرده و تحریم ها را بی اثر كنیم.
در این نشست كه نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، وزرای امور اقتصادی و دارایی، جهاد كشاورزی، نفت، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس سازمان امور اداری و استخدامی كشور، رییس كل بانك مركزی و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، نماینده وزارت راه و شهرسازی گزارشی از بسته پیشنهادی مقابله با تحریم های حمل و نقل دریایی ارائه كرد و ضمن برشمردن چالش های احتمالی برای حمل و نقل دریایی كشور در شرایط تحریم،‌ به تشریح راهكارها و الزامات مقابله با چالش های پیش رو پرداخت. 
بر این اساس تنوع بخشی به جریان حمل و نقل كالا و صادرات و واردات كشور و نیز توسعه و تكمیل زیرساخت های ریلی و جاده ای در بندر چابهار به عنوان راهكارهایی برای توسعه جریان تجاری كشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: