تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۵۷۳
تعداد بازدید: ۲۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران در پی برخوردی بین نفتکش صادراتی SOL و شناور فراورشی و ذخیره‌ سازی کوروش از اصحاب رسانه خواست ضمن دقت بیشتر در انتشار اخبار و پرهیز از درج اطلاعات نادرست از بروز خسارت به منافع ملی جلوگیری کنند.
به گزارش مارین نیوز، مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام اینکه در حدود ساعت 3 بامداد روز شنبه 23 تیرماه در شرایط بد جوی، جریان ‌های شدید آب و در نهایت چرخش نفتکش SOL از موقعیت خود، برخوردی بین نفتکش صادراتی SOL و شناور فراورشی و ذخیره‌ سازی کوروش مستقر در لایه نفتی پارس جنوبی به وقوع پیوست و باعث بروز خسارت ‌هایی جزیی به بدنه، هوز و تجهیزات بارگیری شد، اظهار داشت: خوشبختانه با کنترل شرایط، تلاش و ایثار کارکنان زحمتکش عملیاتی مستقر در شناور و منطقه، در حداقل زمان ممکن چاه‌‌ ها در مدار تولید قرار گرفتند و شرایط به حالت اولیه بازگشت.
محمدحسین دانشفر ادامه داد: در حال حاضر نیز تولید از لایه نفتی پارس جنوبی بر اساس برنامه اجرایی با توجه به ظرفیت مخازن در حال انجام بوده و هم‌اکنون پایانه شناور فراورشی (FPSO) کوروش در مدار تولید قرار گرفته است. همچنین عملیات بارگیری و پهلودهی شناورها توسط تیمی انجام گرفته که سال ‌ها تجربه موفق در این زمینه دارند.
دکتر دانشفر افزود: تعمیر خسارت ‌های جزیی وارد شده بر این پایانه شناور به سرعت در حال انجام است و به زودی به پایان می ‌رسد.
وی در پایان گفت: از اصحاب محترم رسانه‌ های مختلف درخواست می‌ شود با توجه به واگذاری کارها به پیمانکاران و شرکت‌ های داخلی، شرایط کنونی و حساسیت‌ های میدان ‌های مشترک، ضمن دقت بیشتر در انتشار اخبار و پرهیز از درج اطلاعات نادرست، از بروز خسارت به منافع ملی جلوگیری کنند. انتظار می ‌رود همه دست به دست هم دهیم و با توان ‌افزایی و پرهیز از انتشار شایعات بی‌اساس، هر چه بیشتر در جهت اهداف ملی تلاش کرده و بهترین عملکرد را داشته باشیم.
گفتنی است، از ابتدای تولید از لایه نفتی پارس جنوبی در فروردین ‌ماه سال 1396 تاکنون طی 18 عملیات بارگیری، بیش از 9 میلیون بشکه نفت‌خام از این لایه نفتی مشترک از طریق پایانه شناور فراورشی کوروش توسط متخصصان شرکت نفت فلات قاره ایران صادر شده است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
جناب آقای دکتر محترم، آیا بهتر نیست بجای سرپوش گذاری بر نا تواناییها بفکر تعیین مشکلات و رفع آن بود. چرا به شعور جامعه متخصص دریایی توهین میکنید. از کی تا حال باد 7 تا 10 نات شرایط بد جوی نامیده میشود. آیا وقت آن نرسیده که قبل از آنکه حادثه تکان دهنده و جبران ناپذیر روی دهد از متخصصین صنعت دریایی استفاده کنید و عدم توانایی ها را با لا پوشانی و شرایط مملکت جفت نکنید. شرایط مملکت نتیجه مدیریتی نا ثواب است وبس.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: