تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۵۸۵
تعداد بازدید: ۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از انجام تمهیدات لازم برای انتخاب پیمانکاران عملیات بارگیری، حمل، نصب و راه اندازی چهار سکوی جدید پارس جنوبی در یارد صدرا خبر داد و گفت این سکوها با توجه به پیشرفت بیش از 90 درصدی عملیات ساخت، آماده بارگیری و ارسال به موقعیت دریا هستند.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در بازدید از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران، پیشرفت ساخت سکوهای 14C، 13B و 13D و 24A را بیش از 90 درصد اعلام کرد و افزود: از مجموع 10 سکوی در قرارداد همکاری با شرکت صدرا، يك سكو نصب و سكوی دوم جهت نصب در موقعیت دریا، آماده بارگيری شده است.
محمد مشکین فام با بیان اینکه با احتساب سه سكوی ديگر تا پايان شهريور امسال، پنج سكو از مجموع این 10 سكو نصب می شود، یادآور شد: سكوی 14A نیز که مراحل ساخت آن در یارد ایزوایکو بندرعباس انجام شده بود، ارديبهشت ماه سال جاری وارد مدار توليد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بهره برداری از 6 سکوی گازی جدید تا پایان سال، سه میلیارد فوت مکعب در روز به ظرفيت توليد گاز از پارس جنوبي افزوده خواهد شد.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس به پیشرفت بالای عملیات ساخت این سکوها در یارد صدرا اشاره و اظهار کرد: مطابق تصمیمات عملیاتی شده برای جلوگیری از هدر رفت زمان، افزايش هزینه و موانع کار در دریا، بیشترین میزان فعالیت های اجرایی در بخش خشکی و یارد سکوساز درحال انجام است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد: در صورت تکمیل عملیات حفاری، سکوی 14B كه از پیشرفت ساخت مناسبی در یارد ایزوایکو برخوردار است نيز تا پایان سال عملیاتی می شود.
مشکین فام ضمن بازدید میدانی از پالایشگاه خشکی فازهای 14، 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی، وضعیت ساخت واحد 100، واحدهای 103 و 110 (تثبیت، پشتیبانی از میعانات گازی) و واحد 143 (مخازن ذخیره سازی میعانات گازی) را مورد ارزیابی قرار داد.
وی آماده سازی واحدهای مرتبط با ورود گاز، فراوری، ذخیره سازی و صادرات میعانات گازی را همزمان با دریافت گاز ترش از بخش دریا الزام آور دانست و با اشاره به بازدید صورت گرفته، گفت: تمرکز بر واحدهای مرتبط با ميعانات گازی، باهدف حصول اطمینان از اقدامات انجام شده در زمینه تکمیل زنجیره توليد در این فازها صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، به تولید آزمایشی از دو ردیف شیرین سازی گاز در فاز 13 و یک ردیف از فازهای 22 تا 24 اشاره کرد و گفت ردیف دوم فراورش گاز فازهای 22 تا 24 نیز تا نیمه مردادماه آماده راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه تا پایان سال سایر ردیف های شیرین سازی پالایشگاه فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی به بهره برداری می رسد، آمادگی واحدهای فرآیندی برای دریافت گاز ترش از سکوهای این فازها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت تا پایان آبان ماه، پالایشگاه فازهای مذکور با دریافت گاز از سکوهای تولیدی خود، عملیاتی می شوند.
به گزارش روابط عمومی این شرکت، نصب و راه اندازی سکوهای یاد شده بر اساس برنامه ریزی کارفرما با توجه به میزان پیشرفت کار در مراحل ساخت، پیش راه اندازی و راه اندازی سکوهای موجود در یارد صدرا و همچنین وضعیت اقدامات صورت گرفته در بخش حفاری و خطوط لوله این سکوها در دریا، صورت می گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: