تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۵۹۳
تعداد بازدید: ۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
یک کارشناس حوزه صنایع دریایی و بندری گفت: در تمامی کشورهای دنیا که از ظرفیت‌های ساحلی و بندری برخوردارند جمعیت در نوار ساحلی متمرکز شده است و در کشور ما نیز باید چنین رویکردی در اولویت قرار گیرد.
به گزارش مارین نیوز، عبدالکریم رزازان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در منطقه چابهار برای کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: چابهار با توجه به نگاه حاکمیتی، موقعیت استراتژیک در همسایگی کشورهای افغانستان، پاکستان و هند و نیز دسترسی به آب‌های آزاد، جایگاه‌ فوق‌العاده‌ای از لحاظ اقتصادی برای کشور دارد.
این کارشناس حوزه صنایع دریایی و بندری ادامه داد: در حال حاضر هندوستان سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری را در بخش تجهیزات در چابهار مدنظر قرار داده‌ است و سازمان بنادر و دریانوردی نیز ۴۰۳ میلیون دلار وام از صندوق توسعه ملی دریافت کرده است. با  افتتاح فاز یک بندر شهیدبهشتی چابهار، همه چیز مهیا است تا علاوه بر مقوله بسیار مهم ترانزیت از این منطقه به کشورهای آسیای میانه و آسیای مرکزی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری در چابهار جهت رشد و توسعه اقتصادی آن در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های لازم جهت پهلوگیری کشتی های بزرگ در چابهار فراهم شده است، خاطرنشان کرد: شرایط بسیار مناسبی برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های بزرگ در چابهار ایجاد شده است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد. چابهار پل ارتباطی منطقه است و باید با بهره‌گیری از ظرفیت منطقه میزان ترانزیت را افزایش داد.
رزازان با اشاره به اینکه باید تراکم جمعیتی در نقاط بندری و ساحلی کشور افزایش پیدا کند، گفت: در تمامی کشورهای دنیا که از ظرفیت‌های ساحلی و بندری برخوردارند جمعیت در نوار ساحلی متمرکز شده است و در کشور ما نیز باید چنین رویکردی در اولویت قرار گیرد. به طور حتم با برنامه‌ریزی درست می‌توان در مسیر افزایش تراکم جمعیتی سواحل کشور، به ویژه سواحل جنوبی کشور گام برداشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: