تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۵۹۸
تعداد بازدید: ۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
NITC در واکنش به درج خبری با عنوان «تعلل 28 ماهه شرکت ملی نفتکش ایران در تعیین تکلیف کشتی ساخت ایران / ایران- فهیم 5 سال آب می خورد» از تعلل ۱۴ ساله ایزوایکو در تحویل کشتی به این شرکت خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، پیرو درج خبری در خبرگزاری تسنیم با عنوان «تعلل 28 ماهه شرکت ملی نفتکش ایران در تعیین تکلیف کشتی ساخت ایران / ایران- فهیم 5سال آب می خورد» در مورخ چهارشنبه 27 تیرماه 97، شرکت ملی نفتکش ایران واکنش نشان داد. 
متن جوابیه NITC بدین شرح است: "در پی برخی گزارش ها و اظهار نظرهای چندباره غیر کارشناسی در خصوص پروژه های ساخت کشتی های مورد نیاز شرکت ملی نفتکش توسط شرکت های داخلی و از آن جمله شرکت ایزوایکو، روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران توضیحاتی به شرح ذیل ارائه نمود: 
پروژه ساخت دو فروند نفتکش 35 هزار تنی به رغم گذشت بیش از 14 سال از شروع آن و پرداخت بیش از شصت درصد مبالغ قراردادی، هنوز به سرانجام نرسیده و تنها ساخت یکی از نفتکش ها حدود 70% پیشرفت فیزیکی داشته است.
شایان ذکر اینکه بر اهالی فن آشکار است که کشتی با مشخصات 14 سال پیش فاقد استانداردهای روز کشتیرانی و کشتی سازی است و ضوابط فنی مربوط به ایمنی، مصرف سوخت و سرعت و بقیه موارد در حال حاضر به کلی با 14 سال قبل متفاوت است. از این رو، چنانچه نفتکش مزبور به مرحله بهره برداری نیز برسد، به هیچوجه قابلیت تردد در بنادر خارجی ندارد. ضمن اینکه نتیجه بررسی های کارشناسی حاکی از آن است که نفتکش 35 هزار تنی در شرف تکمیل حتی فاقد بسیاری از استانداردهای زمان سفارش، یعنی 14 سال قبل، می باشد.
این در حالیست که شرکت ملی نفتکش در همان زمان ساخت 3 کشتی را هم به شرکت هیوندای سفارش داد که تنها بعد از گذشت 13 ماه کشتی های سفارش داده را تحویل گرفت. هر کدام از این 3 کشتی از سال سفارش داده شده تا کنون بالغ بر 100 میلیون دلار درآمد برای شرکت به همراه داشته اند."

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: