تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۰۶
تعداد بازدید: ۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
نماینده بندرعباس، قشم و حاجی آباد در مجلس با انتقاد از بی توجهی وزارت صنعت به ساخت کشتی در داخل، گفت: از وزیر صنعت سوال دارم که چرا به ساخت کشتی و بهره گیری از ظرفیت های داخل توجهی ندارند و به نیروهای خارجی توجه می کنند.
به گزارش مارین نیوز، نماینده بندر عباس، قشم و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوالش از محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت که در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد، گفت: محور این سوال در خصوص بی توجهی مسئولین به ساخت کشی در داخل و بهره گیری از ظرفیت های داخل است.
احمد مرادی افزود: صنعت کشی سازی حدود پنچ هزار شغل ایجاد کرده که ظرفیت و توان ایجاد ۳۰ هزار شغل را دارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: متاسفانه مسئولین بجای سفارش به داخل، به خارج روی می آورند که قطعا در این زمینه رانت هایی وجود دارد.
مرادی با بیان اینکه سازمان کشتیرانی زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: متاسفانه به کرار مشاهده می شود که برای ساخت کشتی، نفتکش های بزرگ و سکوهای نفتی به خارج توجه می شود هر چند که ساخت سکوهای نفتی بر عهده وزارت نفت است اما مسئولین این وزارتخانه هم توجهی به داخل ندارند.
وی تصریح کرد: نظر ما بر این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به این موضوع ورود کند تا با استفاده از نیروهای ماهر و با تجربه، این کشتی ها در داخل ساخته شود نه اینکه از کشورهای دیگر مثل چین وارد کنیم.
نماینده بندر عباس، قشم و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چین بازار ایران را تصرف کرده، افزود: متاسفانه دولتهم با علاقه به واردات به این موضوع کمک می کند.
مرادی با بیان اینکه برای ساخت کشتی در داخل ظرفیت و امکانات خوبی داریم، اظهار داشت: متاسفانه به اندازه یک دهم ظرفیت و امکانات استفاده می شود.
وی از بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت به سازمان کشتیرانی خبر داد و گفت: به دلیل ندادن بدهی های این سازمان در حال ورشکستگی است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اینجانب از وزیر صنعت سوال دارم که چرا برای ساخت کشتی در داخل توجهی ندارند و به نیروهای خارجی توجه می کنند.





منبع: افکار نیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: