تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۱۶
تعداد بازدید: ۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
اولین قرارداد محرمانگی واگذاری بسته EPCF/D (طراحی،ساخت، نصب و حفاری همراه با تامین مالی) بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت پتروگوهر فراساحل کیش منعقد شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب (روز دوشنبه) در آیین انعقاد قرارداد محرمانگی واگذاری بسته EPCF/D (طراحی،ساخت، نصب و حفاری همراه با تامین مالی) ویژه واحدهای بهره ‌برداری اهواز 2، 3و 5 طی سخنانی اظهار داشت: این قرارداد نخستین قرارداد از طرح توسعه 28 مخزن است و محدوده جغرافیایی آن در واحدهای بهره برداری  اهواز 5 ،3،2 است كه به منظور اجرای این طرح كه از شهریور ماه امسال آغاز می شود و 2 سال به طول می انجامد، 300 میلیون دلار هزینه می شود.
بیژن عالیپور افزود: تامین و نصب پمپ های درون چاهی و سرچاهی، حفاری و  تعمیر6 حلقه چاه، خطوط لوله، تعمیرات ضروری واحدهای بهره برداری و نمكزدایی،خرید،نصب و تعمیرات توربین هابخشی از مفاد این قرارداد محسوب می شود.
عالیپور افزود: هم اكنون 320 هزار بشكه نفت به طور روزانه از واحدهای بهره برداری اهواز 5،3 ،2 تولید می شود كه با تكمیل این پروژه، میزان تولید نفت در واحدهای مذكور 42 هزار بشكه افزایش می یابد و همچنین از افت تولید 35 هزار بشكه نفت نیز جلوگیری می شود.
مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب همچنین یادآورشد:با اجرای طرح توسعه 28 مخزن در زمینه اشتغالزایی در سطح استان تحول چشمگیری ایجاد می شود.
همچنین در این مراسم محمدتقی ساداتی پور مدیرعامل شركت پتروفراساحل كیش ضمن تمجید از اعتماد وزارت نفت و شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب به این شركت گفت: امیدواریم با اجرای دقیق و به موقع این طرح در راستای توسعه و آبادانی ایران اسلامی و استان خوزستان گام های مهمی برداریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: