تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۱۸
تعداد بازدید: ۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
شرکت هلندی اوشن کلین آپ (The Ocean Cleanup)، اولین روش قابل اجرا برای از بین بردن پلاستیک از اقیانوس ها را طراحی کرده است.
به گزارش مارین نیوز، هر سال میلیون ها تن پلاستیک وارد اقیانوس می شوند. درصد قابل توجهی از این پلاستیک ها وارد سیستم های بزرگ جریانهای اقیانوس (چرخاب) می شود. هنگامی که پلاستیک در یک چرخاب گیر بیافتد، به میکرو پلاستی تبدیل می شود و به طور فزاینده ای به جای غذا توسط جانداران دریایی مصرف می شود. 
شرکت هلندی اوشن کلین آپ (The Ocean Cleanup)، اولین روش قابل اجرا برای جمع آوری زباله‌ های پلاستیکی از اقیانوس های جهان را با استفاده از انرژی جریان های دریایی طراحی کرده است. این لوله 600 متری در سطح آب شناور می‌ شود و در سطح زیرین خود پوششی با عمق ۳ متر دارد که زباله‌ های پلاستیکی را درون خود جمع می‌ کند و هر چند ماه یک بار توسط یک کشتی به ساحل هدایت می ‌شوند تا عملیات بازیافت آنها صورت گیرد. 


جمع آوری پلاستیکها توسط شناور و شبکه، ضمن ایجاد هزینه های فراوان، وقت گیر است؛ نیروی انسانی زیادی لازم دارد و منجر به انتشار مقادیر بالایی کربن می گردد. به همین دلیل این سیستم که با انرژی باد و موج‌ های سطح دریا کنترل می ‌شود، با حرکت در سطح اقیانوس، زباله‌ ها را به طور خودکار جمع آوری می‌ کند. 


در سال 2016 از نمونه آزمایشی این سیستم در دریای شمال، 23 کیلومتری سواحل هلند، رونمایی شد. در سال 2017 هم نمونه های آزمایشگاهی دیگری تست شد. طبق برنامه ریزیها اولین سیستم تمیز کننده در اواسط سال 2018 در اقیانوس آرام مستقر خواهد شد. 


این پروژه نتیجه تلاش‌ها و نقشه ‌برداری‌ های سه ساله دانشمندان وابسته به "بنیاد پاکسازی‌ اقیانوس ‌ها" در هلند، شش دانشگاه و یک شرکت "حسگر هوایی" است.
این ناوگان می‌ تواند تا سال ۲۰۴۰ میلادی، ۹۰ درصد از زباله‌ های پلاستیکی را جمع‌ آوری کند.









برای اطلاعات بیشتر به وب گاه شرکت اوشن کلین آپ مراجعه نمایید. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: